שב"כ על תמונת הקצין הבכיר כהיטלר: "הופצה ע"י גורמים איראנים"

תמונה שנפוצה ברשת הטוויטר הציגה את אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס כאדולף היטלר. בשב"כ הודיע כי "מוערך בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים"

אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס מוצג כהיטלר
אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס מוצג כהיטלר | צילום: מתוך טוויטר

שעות אחרי שפוסט שפורסם היום (ראשון) ברשת החברתית טוויטר, שבו הוצגה דמותו של אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס כאדולף היטלר, במדים נאציים עם צלבי קרס ברקע, עם הכיתוב "יהודה פוקס הוא רודן המפעיל אמצעים דיקטטוריים נגד מי שמפרסם ביקורת נגדו" - בשב"כ הודיעו כי "מוערך בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים".

"יצוין כי מזה זמן מקדמת איראן קמפיין רשתי כולל, שמטרתו לפלג את החברה בישראל ולערער את יציבותה", נמסר. "מוערך כי פרסום התמונה היום הינו חלק מקמפיין זה". גורם ביטחוני בכיר אמר כי "השימוש בסמלים מהתקופה האפלה של השואה והנאציזם, מלמד משהו על אופי וכוונותיו של המשטר האיראני".

בתחילת החודש, אחרי המתקפה של ח"כ אביחי בוארון (הליכוד) על אלוף פוקס, גינה ראש הממשלה בנימין נתניהו את הדברים: "ההשתלחות באלוף יהודה פוקס אינה מקובלת ואינה ראויה. האלוף פוקס הוא קצין מצוין ומוערך שפועל ללא הרף להגן על אזרחי ישראל באשר הם".

אלוף יהודה פוקס
אלוף יהודה פוקס

ח"כ בוארון תקף את אלוף פוקס אחרי הפיגוע במעלה אדומים, ואמר כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים". הרמטכ"ל הרצי הלוי גינה גם הוא את הדברים של חבר הכנסת והוסיף: "האלוף יהודה פוקס הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, שתחת פיקודו, מפקדי צה"ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון".

עוד אמר הרמטכ"ל כי "כל אמירה אשר מטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא לדברים ותקף את חבר סיעתו בוארון: "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות. האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות".