ישראלי נפצע קשה בפיגוע ירי בקלקיליה; המחבל נוטרל

הגבר פונה לקבלת טיפול רפואי. במהלך האירוע נפצעו גם שני תושבים פלסטינים. לפי דיווחים המחבל הוא טארק דאווד בן ה-18, ששוחרר במהלך עסקת החטופים בחודש נובמבר, והפך פעם נוספת למבוקש לאחר שביצע מספר פיגועים

זמן צפייה: 01:05

גבר ישראלי נפצע אמש (שני) באורח קשה בפיגוע ירי בעיר קלקיליה, ופונה לקבלת טיפול רפואי, היום (שלישי) מצבו השתפר והוא מוגדר בינוני. בנוסף אליו, נפצעו מהירי שני תושבים פלסטינים. לאחר מרדף אחר היורה, הוא חוסל על ידי מח"ט אפרים, אלוף-משנה נתנאל שמכה.

לפי דיווחים פלסטיניים, המחבל הוא טארק דאווד בן ה-18, פעיל הזרוע הצבאית של חמאס. עוד דווח כי הוא שוחרר במהלך עסקת החטופים בחודש נובמבר, ביצע מספר פיגועי ירי מאז והפך למבוקש זמן קצר לאחר ששוחרר.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2408130742' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='אל"מ נתנאל שמכה, שחיסל את המחבל' poster='' kid='1_q2oesz2u' duration='25']

מצה"ל נמסר כי ⁠מתחילת המלחמה חוסלו כ-15 מחבלים בקלקיליה וחלקם אף ניסו לייצר התארגנות טרור מסודרת בעיר. חטיבת אפרים משמרת את חופש הפעולה בעיר ופועלת שם מדי לילה לסיכול הטרור.

המחבל שביצע את הפיגוע בקלקיליה, טארק דאווד
המחבל שביצע את הפיגוע בקלקיליה, טארק דאווד

אתמול נרצח יהונתן דויטש, בן 23 מבית שאן, בפיגוע הירי בצומת מחולה שבבקעת הירדן. בזמן שעשה את דרכו בכביש 90 מבית שאן לאחד מיישובי הבקעה, הוא נורה מרכב חולף בידי מחבלים. דויטש השתחרר רק לאחרונה משירות ביחידת מגלן. הוא הותיר אחריו זוג הורים, ארבעה אחים ואחות.