שבועיים אחרי שנדקר: נקבע מותו של הפצוע מהפיגוע ליד קדומים

שלום סופר, בן 63, נדקר לפני כשבועיים על-ידי מחבל ליד קדומים ונפצע בינוני. מצבו הידרדר והבוקר נקבע מותו. המחבל נעצר זמן קצר אחרי הפיגוע. הלווייתו תיערך היום בשעות הצהריים בבית העלמין סגולה בפתח תקווה

זמן צפייה: 01:13

שלום סופר, בן 63 שנדקר על-ידי מחבל לפני כשבועיים בכפר פונדוק שבשומרון, נפטר הבוקר (שלישי) מפצעיו. סופר נדקר בפיגוע שאירע בכפר השוכן במרחב החטיבה המרחבית אפרים (שטח C, מערב השומרון), ונפצע באורח בינוני. הוא פונה לבית החולים שיבא בתל השומר - ולאחר שבוע חלה הטבה במצבו והוא שוחרר לביתו. אמש הדרדר מצבו, והיום נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. הלווייתו תיערך היום בשעות הצהריים בבית העלמין סגולה בפתח תקווה.

לאחר הפיגוע העניקו כוחות צה"ל לסופר טיפול רפואי ראשוני בנקודה, ופינו אותו לבית חולים כשהוא בהכרה מלאה. כעבור זמן קצר, עצרו כוחות צה"ל ושב"כ עצרו את המחבל שהועבר לחקירת כוחות הביטחון.

תיעוד נוסף מזירת הפיגוע
תיעוד נוסף מזירת הפיגוע בכפר פונדוק

ראש הממשלה יאיר לפיד הגיב: "בצער רב קיבלתי את הידיעה על מותו של שלום סופר ז"ל, שנפטר מפצעיו שבועיים לאחר שהותקף ונדקר בידי מחבל. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו וחבריו. המחבל הנתעב נתפס עוד באותו היום, וצה"ל וכוחות הבטחון ממשיכים במאבק נגד הטרור יום ולילה. יהי זכרו ברוך.

גם שר הביטחון בני גנץ הגיב לחדשות הקשות: "צער עמוק על פטירתו של שלום סופר ז״ל, שנפצע לפני כשבועיים בפיגוע בשומרון והיום מת מפצעיו. מערכת הביטחון שמה את ידה על המחבל שרצח את שלום ותמשיך לרדוף אחר כל מבצעי הפיגועים וכל מי שסייע להם. ‏תנחומים מעומק הלב לבני משפחתו".

ראש מועצת קדומים, חננאל דורני, אמר: "המומים וכואבים מפטירתו של שלום סופר הי"ד שנרצח על ידי בן עוולה. שלום היה איש חסד, ישר דרך ונעים הליכות. חובה על הממשלה החדשה לבטל את כל ההתבטאויות והפעולות של הממשלה הקודמות שנתנו תקווה לטרור ולעצור כל מחשבה ודיבור על ויתורים לרשות הפלסטינית. אני מצפה מחבריי בממשלה החדשה לשנות את המשוואה ולצאת למאבק נחוש בטרור בד בבד עם תנופת בנייה ופיתוח ההתיישבות. רק כך ניתן לגדוע את התקווה של הטרור".