פיגוע ירי בת"א: מחבל רצח סייר עירוני - וחוסל על-ידי חברו

מחבל פתח באש לעבר שני סיירי ביטחון עירוניים. חן אמיר, כבן 40, נפצע אנושות ובהמשך נקבע מותו בביה"ח איכילוב. חברו ירה למוות במחבל - בן 22 מג'נין. המפכ"ל בזירה: "המחבל נשא על גופו מכתב שבו כתב שבא להקריב את עצמו". המשטרה תגברה כוחות

זמן צפייה: 03:01

פיגוע ירי בתל אביב: חן אמיר, תושב בת ים בן 42 שעבד כסייר עירוני בעיריית תל אביב, נרצח הערב (שבת) מירי של מחבל בצומת הרחובות מונטיפיורי ואלנבי במרכז העיר. הוא פונה לבית החולים איכילוב תוך כדי פעולות החייאה - ואך בתום מאמצי הרופאים נקבע מותו. אמיר הותיר אחריו אלמנה ושלוש בנות. משפחתו הסכימה לתרום את איבריו.

הפיגוע התרחש סמוך ל-19:00, אז זיהו חן וסייר נוסף את המחבל כאמל אבו בכר, תושב ג'נין בן 22 שהיה מבוקש על-ידי ישראל. הם קראו לו לעצור - והוא פתח לעברם באש. חברו של חן ירה במחבל וחיסל אותו.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2305081947' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_9w1r9hex' duration='0']

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר: "בשם כל אזרחי ישראל, שרה ואני שולחים תנחומים מעומק ליבנו למשפחתו של חן אמיר ז״ל, סייר עיריית תל אביב-יפו שנרצח היום בפיגוע בתל אביב. חן, בן 42, נשוי לורד ואב לשלוש בנות, מנע בגופו פיגוע גדול והציל חיים רבים. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי אמר בזירה כי המחבל נשא על גופו מכתב שבו כתב שבא להקריב את עצמו ולהפוך לשאהיד". ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע: "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".

[brightcove_iframe video_id='news-part-2308051938' autoplay='0' credit='' desc='המפכ"ל בזירת הפיגוע' poster='' kid='1_mretc3dc' duration='252']

[brightcove_iframe video_id='news-part-2308051928' autoplay='0' credit='' desc='כוחות בזירת הפיגוע בתל אביב' poster='' kid='1_ziw8vuzc' duration='12']

עדי ראייה סיפר: "שמעתי בערך 10-15 יריות בטווח של 20 שניות. יש כאן מלון קטן, אז קראתי לכולם כי הבנתי שיש פיגוע ירי. היו אנשים שבאו אלינו מהרחוב, חיפשו מקום בטוח. הכנסתי אותם. שמענו יריות מהרחוב ואנשים היו מבוהלים אבל בסוף הכל נרגע".

עד נוסף מסר: "הייתי במעבר חצייה כשנשמעו יריות. ראיתי את הסיירים מגיעים. חשבתי בהתחלה שזו התנקשות בין שני גורמי העולם התחתון כי לא ידעתי לקשר בין האנשים האלה. מיד יצאתי החוצה וברחתי".

זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
זירת הפיגוע בנחלת בנימין
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: דוברות מד''א

חובש רפואת חירום במד"א שי בכר ושמעון פנחס סיפרו: "ראינו המולה רבה, גבר כבן 40 שכב כשהוא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פציעות חודרות בגופו. תוך כדי פעולות החייאה העלנו אותו לניידת טיפול נמרץ של מד"א ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו אנוש".

כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הערב
כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הערב

אחד מדוברי חמאס בעזה, עבד א-לטיף אל-קאנוע, הגיב על הפיגוע: "המכות של ההתנגדות מתחדשות בעומק הישות באמצעות פיגוע ירי, שמדגיש את המוכנות של העם הפלסטינית להגן על מסגד אל-אקצא. ריבוי הפיגועים באופן יומיומי הוא תרגום של המשוואה שהציבה ההתנגדות שלפיה תהיה תגובה על כל תוקפנות של הכיבוש ושל המתנחלים- שישלמו מחיר על פשעיהם נגד הפלסטינים. אנחנו מברכים את גיבורי ההתנגדות האמיצים, שמכים בכובש ובעדרי המתנחלים במקומות שונים בגדה המערבית".

בהכנת הידיעה השתתפו אלון בן דוד, אור הלר, חזי סימנטוב, אלי סניור, דור כהן, מוריה אסרף וולברג, חן זנדר, לירן הרוני, לירון שמם ורוני שצ'וצ'ינסקי