דימונה: הרוגה ו-9 פצועים בפיגוע התאבדות

שני מחבלים מתאבדים פוצצו את עצמם במרכז המסחרי בדימונה. אישה נהרגה ו-9 בני אדם נפצעו, אחד מהם באורח אנוש. שני המחבלים נהרגו - אחד כתוצאה מהפיצוץ, והשני נורה על ידי קצין משטרה. הערכה: כל מחבל נשא מטען חבלה במשקל בינוני במשקל של 6 עד 9 ק"ג. פתח נטל אחריות לפיגוע

(4:02 דק')

מיוחד: וידוא הריגה בשידור חי
הפצועים: פצוע אנוש שנלחם על חייו ושמונה פצועים נוספים
הרקע: הפיגוע הראשון בדימונה
הפלסטינים: בזרוע הצבאית של פת"ח מבטיחים: "זוהי שנת הפיגועים"
התגובות: בימין מאשימים את אולמרט

אישה נהרגה בפיגוע התאבדות שאירע היום בשעה 10:30 בבוקר (שני) במרכז המסחרי בדימונה, אחרי ששני מחבלים פוצצו את עצמם במקום. באירוע נפצעו 9 בני אדם, אחד מהם באורח אנוש. צוותי מד"א, שהגיעו למקום פינו חמישה פצועים לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע.

שני המחבלים נהרגו - אחד כתוצאה מהפיצוץ, ואילו השני נורה למוות על ידי קצין המשטרה רפ"ק קובי מור שהיה במקום. על גופתו נמצא מטען נוסף והשוטרים מפרקים אותו.

"מדובר באירוע קשה, אך הוא היה יכול להסתיים בצורה הרבה יותר קשה", סיפר קצין משטרה בדרגת ניצב-משנה. "מתחקיר ראשוני של האירוע עולה שקצין של משטרת ישראל אשר הבחין באירוע, זיהה זמן קצר לאחר הפיצוץ מחבל נוסף והספיק לבצע לעברו ירי, לפגוע בראשו ולהרגו. ככל הנראה תכננו המחבלים לבצע פיגוע כפול".

קצין במחוז הדרומי אמר לחדשות נענע 10 כי לפי הערכות כל מחבל נשא מטען חבלה בינוני במשקל של 6 עד 10 ק"ג. בשלב זה ממשיכים צוותי הזיהוי הפלילי של המשטרה בעבודות איסוף שרידי המטען, על מנת להבין בדיוק ממה הוא הורכב. הממצאים אמורים לסייע בחקירה העתידית של איתור משלחי המפגע.

דובר מד"א, ירוחם מנדולה, סיפר לחדשות 10 כי פינויים של כל הפצועים הסתיים. לדבריו מד"א פינו חמישה פצועים לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. "הגענו מהר לזירת האירוע", סיפר מנדולה. "היינו בכוננות גבוהה לאור פריצת הגבול ברפיח, ככה שלמקום הגיעו כ-20 אמבולנסים כבר בדקות הראשונות".

"הגעתי למרכז המסחרי כדי לצלם משהו, ולפתע נשמע פיצוץ אדיר", סיפר לחדשות 10 הצלם שלום בר אבי, שהיה עד לאירוע. "הייתי בטוח שמדובר בבלון גז כי יש שם חנות לממכר בלוני גז. לקח לי זמן להבין שאני נמצא בזירת פיגוע. התחלתי לצלם, אבל אלה תמונות שלא ישודרו לעולם, כיוון שהמראות פה קשים מאוד. אנחנו לא אותם הדימונאים כמו שהיינו לפני שעתיים", סיכם בר אבי בקול חנוק מדמעות.

בעקבות הפיגוע, הועלתה הכוננות בכל מחוזות המשטרה ברחבי הארץ. השוטרים הגבירו את פעילותם ומחסומים הוקמו בצירים מרכזיים מחשש לאירועים נוספים.

מבצעי הפיגוע - תושבי רצועת עזה

שני המחבלים המתאבדים שביצעו את הפיגוע בדימונה הם תושבי רצועת עזה, שנכנסו לישראל ממצרים בעקבות פריצת מעבר רפיח – כך הודיע כמה שעות אחרי הפיגוע אבו פואד, דובר גדודי חללי אל אקצה של הפת"ח.

לדבריו, הפיגוע תוכנן במשך חודש, אבל התאפשר רק אחרי פריצה המעבר ב-23 בינואר. המחבלים שנשאו עליהם את המטענים עם מוסא ערפאת, איש החזית העממית לשחרור פלסטין שהתגורר באזור חאן יונס, ולואי אל-אהוואני, פעיל בגדודי חללי אל-אקצה מהעיר עזה.

עוד לפני ההודעה הרשמית פורסם ברצועה כרוז של הפת"ח, בו נאמר כי הארגון אחראי לפיגוע. "זוהי שנת הפיגועים באזור הקו הירוק", נאמר בכרוז.

תמונות ראשונות מזירת הפיגוע (1:16 דק')