הפלסטיני שעזר לפצועה בפיגוע בברקן: "לא נתתי לאף אחד לגעת בה"

באסל, שסייע לשרה וטורי, סיפר לחדשות עשר: "אני עוזר לכולם. לא משנה אם ערבי או יהודי" • בכוחות הביטחון בוחנים השפעת סכסוך בין המחבל ואחיו על ההחלטה לבצע את הפיגוע

שרה וטורי הפצועה מהפיגוע במפעל המחזור בברקן
שרה וטורי הפצועה מהפיגוע במפעל המחזור בברקן | צילום: חדשות עשר

בעת שהמצוד אחר המחבל שרצח ביום ראשון שני בני אדם בפיגוע הירי באזור התעשייה בברקן נמשך, באסל, פלסטיני תושב אחד הכפרים שסייע לשרה וטורי, שנפצעה בפיגוע, סיפר לחדשות עשר על רגעי האימה ועל החלטתו לסייע, תחת אש, לחברתו לעבודה.

כמדי כל יום, הגיע באסל למפעל והתנהל כרגיל. השינוי חל לאחר ששמע את קולה של וטורי זועק לעזרה. "נכנסתי למשרד שלה וראיתי אותה על הרצפה מדממת עם שני חורים בבטן".

מיד לאחר מכן, ירד באסל למחסן להביא ערכת עזרה ראשונה ושב להיות לצד וטורי. "ירדתי למטה לקחת את כל מה שצריך. עליתי למעלה ונשארתי איתה עד הדקה האחרונה. שמנו אותה על השולחן, אני לקחתי אותה למטה במדרגות עד האמבולנס. לא נתתי לאף אחד לגעת בה", סיפר. עוד אמר באסל כי בתחילה לא הבין שמדובר בפיגוע וחשב שהמחבל נפצע בעצמו מהתחשמלות.

באסל מוסיף כי לא ראה את נעאלוה נמלט מהמקום ולדבריו, נאמר לו שהמחבל עזב את השטח לאחר שוטורי פונתה לבית החולים. "אני עוזר לכולם. לא משנה ערבי או יהודי. אני עוזר לכולם", סיכם.

אתמול סיפרה וטורי לתקשורת על הסיוע שהעניק לה באסל. "באסל, מהרגע הראשון, לא עזב אותי וטיפל בי במסירות שאין דברים כאלה. ממנו שמענו שזיו וקים כבר לא בחיים והוא לא הפסיק לטפל בי עד שהגיעה הפרמדיקית", העידה.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

אבו מאזן לא רצה את הפיגוע - מחשש ל"אביב ערבי" בגדה • פרשנות |08.10.18
נתניהו על הפיגוע: "נתפוס את המרצח המתועב ונבוא עמו חשבון" |08.10.18
אלמן הנרצחת בפיגוע: "לפחות זכתה להיות עם הילד בבוקר האחרון" |08.10.18

מוקדם יותר התייחס ראש הממשלה, בנימין נתניהו, למצוד אחר המחבל אשרף נעאלוה. "לא ייקח הרבה זמן עד שנתפוס את המנוול הזה. קשה לתאר את הבהמיות והאכזריות, לכפות אישה ולירות בה. אנחנו נתפוס אותו ונמצה איתו את הדין", אמר. בד בבד, שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הוסיף: "נפגשתי היום עם מסתערבי יחידת 'דובדבן'. עקבתי מקרוב אחר המאמצים הכבירים ללכידת המחבל שרצח את קים לבנגרונד-יחזקאל ואת זיו חג'בי הי"ד. היחידה הזאת עושה דברים דמיוניים, הרבה מעבר לכל ספר מתח. אנחנו מתקרבים אל המחבל, הזמן שלו הולך ואוזל".

במהלך הלילה פעלו כוחות הביטחון בכפר שויכה, שבו מתגורר נעאלוה, וביצעו מספר מעצרים. הפלסטינים דיווחו כי הכוחות ביצעו סריקות מבית לבית והועלה כלי טייס בלתי מאויש לאוויר כדי לאתר את נעאלוה, שהחיפוש אחריו נמשך כבר שתי יממות. אמש דווח כי כוחות צה"ל נכנסו לכפר ביתא, שנמצא דרומית לשכם. בכוחות הביטחון בוחנים שני אזורים אליהם נעאלוה היה יכול להימלט: שכם והכפרים הפלסטיניים במערב שומרון. ההערכה היא שנעאלוה כנראה תפס טרמפ עם נהג פלסטיני שלא ידע שמדובר במחבל. עוד נודע כי בשבועיים האחרונים המחבל ואחיו הסתכסכו בנוגע לזהות האדם שיגור בקומה השנייה בבית המשפטי. כעת מנסים בכוחות הביטחון להבין את ההשפעה של הסכסוך על החלטת נעאלוה להפוך למחבל.

סריקות בכפר שויכה ממנו יצא המבחל שביצע את פיגוע הירי בברקן
סריקות בכפר שויכה ממנו יצא המבחל שביצע את פיגוע הירי בברקן | צילום: דו"צ

גורם ביטחוני אמר אתמול לחדשות עשר כי תפיסת נעאלוה היא "עניין של ימים, ולא שעות". שאלות רבות בנוגע לפיגוע הירי ולמצוד אחר נעאלוה עוד נותרו פתוחות, וצוותי החקירה מנסים להבין כיצד הוא השיג, למשל, את רובה הקרלו ששימש לירי, איך הצליח לעבור במחסום ולהיכנס לאזור התעשייה המאובטח כשהוא חמוש, ומדוע הכריח עובד אחר לכפות את קים לבנגרונד-יחזקאל באזיקונים לפני שירה בה למוות. שאלות אלה יקבלו מענה אם המחבל ייתפס בחיים, אולם ההערכה היא כי סביר יותר כי ייהרג בקרב יריות עם כוחות הביטחון לכשיתגלה מקום המסתור שלו.

ההערכה היא כי נעאלוה לא ציפה לצאת מזירת הפיגוע, משרדי קבוצת "אלון", בחיים, ולכן לא בהכרח הכין מראש מקום מסתור מסודר. לפיכך, החקירה מתמקדת באנשים הקרובים אליו.