לאחר החדירה בדרום הרצועה: חיל האוויר תקף עמדות חמאס בעזה

מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב, וכוונה ליעדי טרור במתחם צבאי של חמאס. כלי תקשורת פלסטיניים ציינו כי קולות נפץ רמים נשמעו באזור; לא דווח על נפגעים

תקיפת צה"ל ברצועת עזה
תקיפת צה"ל ברצועת עזה | צילום: טוויטר

כוחות של חיל האוויר תקפו הערב (שבת) עמדות של חמאס באזור חאן יונס ורפיח, שבדרום רצועת עזה. כלי תקשורת פלסטיניים ציינו כי קולות נפץ רמים נשמעו באזור. ממשרד הבריאות בעזה נמסר כי בשעה זו אין נפגעים.

מצה"ל נמסר כי התקיפה בוצעה באמצעות מטוסי קרב וכוונה ליעדי טרור במתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בדרום רצועת עזה. עוד נמסר כי התקיפה בוצעה בתגובה לחציית הגדר ולניסיון פגיעה בתשתית ביטחונית בשטח ישראל שבוצעה מוקדם יותר היום וכן לניסיונות חוזרים לפגיעה בתשתיות ביטחוניות במסגרת הפרות הסדר האלימות המובלות ע"י ארגון הטרור חמאס.

"צה"ל רואה בחומרה רבה את המשך הניסיונות היום-יומיים של ארגון הטרור חמאס לפגוע בתשתיות ביטחוניות בשטח ישראל, תוך איום על ביטחון התושבים והחיילים, ונחוש להמשיך לממש את משימות ההגנה ולהבטיח ביטחון לאזרחי ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור המתבצעות מעזה כנגד אזרחי ישראל וריבונותה", נמסר.

מוקדם יותר היום, כוחות צה"ל ירו לעבר ארבעה חשודים שחצו את הגדר מדרום רצועת עזה וזרקו בקבוק תבערה שהתלקח. החשודים נמלטו בחזרה לרצועה. בתיעוד המקרה ניתן לראות כיצד הפלסטינים שהו בשטח ישראל כדקה. במהלכה השאירו בשטח אוהל עליו הכיתוב "צעדת השיבה. חוזרים לאדמות פלסטין".

בהפגנות שהתקיימו אתמול השתתפו כ-5,000 פלסטינים. מפרי הסדר השליכו מטעני צינור ורסס לעבר כוחות צה"ל, ניסו לחבל בתשתיות הביטחוניות, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר הגדר והכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

ביום שלישי שידרה רשת "אל גז'ירה" סרטון המתעד כיצד קבוצת צעירים פלסטינים חוצה את גדר המערכת, מציתה עמדה צבאית ואף מניפה את דגל הרשות הפלסטינית. הבוקר פרסם חמאס תיעוד נוסף וארוך יותר של האירוע. הפלסטינים הצליחו לחדור לעומק של כ-30 מטרים לתוך שטח ישראל, בטרם שבו על עקבותיהם. האירוע התרחש ביום שלישי בבוקר והעמדה הצה"לית הייתה ריקה מאדם. בתגובה, טנק של צה"ל תקף עמדת תצפית של חמאס ממזרח לאל-בורייג'.

ביום רביעי, בתגובה לחדירה, צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מנהרה של חמאס בצפון רצועת עזה, כמו גם שתי מטרות טרור של הכוח הימי של הארגון. מדובר צה"ל נמסר כי "התקיפות בוצעו בתגובה להצתת עמדה צבאית בשטח ישראל אתמול בבוקר על ידי מספר מחבלים שחצו מרצועת עזה, וכן לאור המשך ניסיונות ההעברה של רחפנים ועפיפונים לשטח ישראל לצורכי טרור והבערת שטחים".