נהג אוטובוס נדקר ליד ראשל"צ, חשוד נעצר; הרקע פלילי

תושב אשדוד בשנות ה-40 לחייו נעצר בחשד שדקר נהג אוטובוס בקו 350 מבני ברק לאשדוד, ופצע אותו באורח קל. משטרת ראשון לציון פתחה בחקירת נסיבות אירוע אלימות בכביש 20, סמוך לעיר, שבמהלכו נדקר נהג האוטובוס. בסיומן של סריקות נעצר כאמור החשוד. "עלה נוסע עם מבטא ערבי. מישהי התלוננה שהוא מתנהג מוזר. התקשרתי למשטרה ועצרתי את האוטובוס. הוא ירד ואני ירדתי אחריו, אז הוציא סכין ודקר אותי בלב"

זמן צפייה: 00:08

תושב אשדוד בשנות ה-40 לחייו נעצר הערב (שלישי) בחשד שדקר נהג אוטובוס סמוך לראשון לציון ופציעתו באורח קל. הרקע ככל הנראה פלילי. חקירה נפתחה לאחר שהתקבל דיווח על אירוע האלימות בכביש 20, בו נדקר נהג בקו 350 שיצא מאשדוד לבני ברק. החשוד נמלט ולאחר מספר שעות נעצר כאמור.

נהג האוטובוס אמר לחדשות 13: "ניסו לדקור אותי, נפצעתי קצת. עלה נוסע עם מבטא ערבי. הוא רצה לנסוע לבני ברק, מישהי התלוננה שהוא מתנהג מוזר. התקשרתי למשטרה ועצרתי את האוטובוס בכביש 20, לפני ראשון לציון. הוא שאל אותי למה עצרתי ואמרתי לו לשבת. הוא ירד מהאוטובוס וירדתי איתו, אמרתי לו לחזור לאוטובוס. הוא הוציא סכין באורך של כ-40 ס"מ ובא אליי ודקר אותי בלב. חתך אותי בצד שמאל. נפלתי על הראש ונפצעתי ב-2 הידיים. הוא ברח".

מהמשטרה נמסר כי "שוטרי מחוז מרכז עצרו כעת תושב אשדוד בחשד לדקירת נהג האוטובוס. השוטרים ביצעו סריקות נרחבות בסיומן עצרו את החשוד. הרקע לאירוע פלילי. בסיום חקירתו יוחלט לעניין המשך מעצרו בהתאם לצורכי החקירה".

צומת יצהר. ארכיון
צומת יצהר. ארכיון | צילום: שריה דיאמנט, פלאש 90

מארגון נהגי האוטובוסים מבית ההסתדרות הלאומית, נמסר כי "נהג אוטובוס קו 350 שיצא מאשדוד לבני ברק הבחין בנוסע שעורר את חשדו באמצע הנסיעה בזמן שהאוטובוס היה מלא בנוסעים. הנהג גילה תושייה, עצר בצומת ראשון לציון והזעיק את המשטרה. כעבור כמה דקות, החשוד יצא מהאוטובוס, דקר את הנהג בעזרת חפץ חד ונמלט מהמקום. המפגע ניסה לדקור את הנהג בליבו אך הנהג מנע זאת ונדקר בידו. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי ומצבו מוגדר בינוני.

"זו לא הפעם הראשונה בה אוטובסים ונהגי אוטובוס מותקפים באלימות פיזית ונפצעים קשות. האוטובוסים הם סמל שלטון ובשל כך מותקפים שוב ושוב. ראוי שכל מי שתוקף את הנהגים יישב מאחורי סורג ובריח. הגיע הזמן לקדם את אבטחת האוטובוסים לאלתר. אסור שדם הנהגים והנוסעים יהיה הפקר".

הסכין של המחבל שפצע צעיר ביצהר
הסכין של המחבל שפצע צעיר ביצהר | צילום: דובר צה"ל

מוקדם יותר נפצע קשה לוחם צה"ל בפיגוע דקירה בצומת יצהר שבשומרון. הוא פונה תחילה לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה כשמצבו מוגדר בינוני - אך שם חלה החמרה במצבו והוא מוגדר קשה. המחבל - בן 16 מהכפר עוריף - נורה למוות. הסכין אותרה בקרבת מקום, צה"ל פתח בסריקות במרחב.