גלנט: "חיזבאללה נסוג, תושבי הצפון יחזרו הביתה בתנאים אחרים"

שר הביטחון סייר בגזרת הר דב ושיבח את פעילות הכוחות, שלדבריו, תאפשר לתושבי היישובים בגבול הצפוני לחזור לבתיהם "בתנאים אחרים מכפי שפתחנו את המערכה". במקביל, הרמטכ"ל אישר תכניות להמשך הלחימה בסיום ההפוגה, ונתניהו אמר בסיור ברצועה: "ממשיכים עד הסוף, דבר לא יעצור אותנו"

זמן צפייה: 02:21

הרמטכ"ל הרצי הלוי קיים היום (ראשון) הערכת מצב בפיקוד הדרום יחד עם אלוף הפיקוד ירון פינקלמן, ואישר תוכניות להמשך הלחימה בסיום ההפוגה. בתוך כך, שר הביטחון יואב גלנט סייר בגבול הצפון, ואמר: "חיזבאללה נסוג אחורה לעומק השטח. נתרגם את ההישגים הצבאיים למצב שיאפשר את חזרת תושבי הצפון לבתיהם - בתנאים אחרים מכפי שפתחנו את המערכה".

גלנט קיים היום הערכת מצב באוגדה 210 סמוך להר דב, וקיבל סקירה על פעילות הכוחות בגזרה. שר הביטחון שיבח את פעילות הכוחות: "הלוחמים מבצעים עבודה מצוינת, שהתוצאה שלה היא הריגה של למעלה מ-100 מחבלי חיזבאללה, השמדת עשרות רבות של עמדות תצפית, מחסנים, בונקרים ומפקדות".

עוד אמר גלנט: "בסוף השבוע האחרון הנחתי את צה"ל להיערך לחזרה ללחימה בעוצמה גבוהה ברגע שתיגמר ההפוגה. נפעל עד לריסוק מוחלט של חמאס והחזרת החטופים הביתה".

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הדרום חרבות ברזל
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב בפיקוד הדרום

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו סייר היום ברצועת עזה, שם קיבל סקירות ביטחוניות, שוחח עם המפקדים והלוחמים וביקר באחת המנהרות שנחשפו. נתניהו אמר לחיילים: "ממשיכים עד הסוף, דבר לא יעצור אותנו". לביקורו התלוו גם ראש המל"ל צחי הנגבי וסגן הרמטכ"ל אלוף אמיר ברעם.

רה"מ נתניהו בביקור ברצועת עזה חרבות ברזל
רה"מ נתניהו בביקור ברצועת עזה
רה"מ נתניהו בביקור ברצועת עזה חרבות ברזל
רה"מ נתניהו בביקור ברצועת עזה

עוד אמר ראש הממשלה ללוחמים: "אנחנו משוכנעים שיש לנו את הכוח, העוצמה, הרצון והנחישות להשיג את כל יעדי המלחמה, וכך נעשה. עם ישראל חי, ועם ישראל גם מנצח בזכותכם. תודה לכם".