בצל הכוננות: עשרות אלפי מטיילים פקדו את אתרי הבילוי בצפון

שלושה ימים חלפו מאז סיכול פיגוע הרחפנים בסוריה, ורבבות ביקרו במהלך היום באתרי הנופש ברמת הגולן ובגליל: "סומכים על כוחות הביטחון וערוכים לכל תרחיש, צריך לנצל את ימי החופש האחרונים".

זמן צפייה: 03:45

שלושה ימים בלבד עברו מאז לילה סיכול פיגוע הרחפנים ויומיים אחרי שנסראללה איים שיתקוף את ישראל, כ-100 אלף ישראלים הגיעו היום (שלישי) לאתרי הנופש והמים בצפון. ראשי הרשויות ואנשי ענף התיירות מעודדים את המבקרים ואומרים כי הישראלים בוטחים בצה"ל, ונעים בכל הצירים בבטחה.

"אנחנו סומכים על כוחות הביטחון וערוכים לכל תרחיש", אמר אביחי שטרן, ראש עיריית קריית שמונה. "לא מזמן סיימנו שיפוץ של 48 מקלטים. אין סיבה לדאגה, בואו בהמוניכם, נצלו את הימים האחרונים של החופש". את אתר החרמון פוקדים מתחילת השבוע מטיילים רבים שנהנים משלל פעילויות, כולל עליה ברכבל למפלס העליון לסיורים מודרכים, ללא תשלום. "המבקרים הרבים מנצלים את ימי סוף החופש לבילוי משפחתי בחרמון", מסרה דוברת אתר החרמון מיקי ענבר. "הם נהנים ממזג אויר מושלם כשבכל הארץ חם ודביק, ובעיקר הם לא נלחצים מהמתיחות".

לכתבות נוספות בנושא >>

הערכה: היעד שהותקף בביירות - משמעותי מכפי שחזבאללה מנסה לתאר

פיצוצים נשמעו בביירות; חזבאללה: שני מל"טים ישראליים התרסקו

ישראל במסר ללבנון: אם חזבאללה יתקוף - נראה בממשלתכם כאחראית

החלקה על הקרח ב''מרכז קנדה'' שבמטולה
החלקה על הקרח ב''מרכז קנדה'' שבמטולה | צילום: חדשות 13

לפי רשות הטבע והגנים, במהלך היום הגיעו 50 אלף מטיילים גליל ובגולן. שגרת החופש שוררת גם באתרי הקייקים, עיין זיוון והכינרת, שבתפוסות גבוהות מאוד גם היום, עם עשרות אלפי מטיילים. הכבישים פקוקים, ומתחמי הלינה כמעט בתפוסה מלאה. "נסראללה יכול להגיד מה שהוא רוצה, בפועל שום דבר לא קורה", אמר ברק אשכנזי, מנהל התפעול של מרכז קנדה שבמטולה. "יש כאן הרגשת ביטחון מלאה. אנשים מגיעים בהמוניהם, ונהנים בבאולינג, בהחלקה על הקרח, בבריכות ובג'קוזי".

יחד עם זאת, קיים גם החשש מהסלמה. לצד הכבישים החסומים, גם באלה הפתוחים מוצבים חיילים שייסגרו את הציר ברגע תקיפה של החזבאללה, ולא יאפשרו תנועה של כלי רכב צפונה. אחרי הכול, צה"ל עדיין לא ענה על שאלותיהם המרכזיות של ראשי הרשויות בצפון והתושבים - כמה זמן עוד תימשך הכוננות בצפון, מתי אם בכלל יגיב נסראללה, ואיך כל זה ישפיע על פתיחת שנת הלימודים והמשך עונת התיירות בחגים הקרובים.

מבקרים רבים פוקדים את אתר החרמון
מבקרים רבים פוקדים את אתר החרמון | צילום: אתר החרמון