אחרי לילה דרמטי: ישראל שבה למדיניות העמימות - ונערכת לתגובה

אחרי שצה"ל תקף חוליה איראנית באזור דמשק, שהתכוונה לשגר רחפנים חמושים לישראל, דווח על מל"טים חמושים שתקפו במעוז חזבאללה בביירות - האם המערכה נגד איראן התרחבה גם ללבנון? • פרשנות

זמן צפייה: 02:24

בסופו של לילה דרמטי, שבו שהה ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריה, ישראל חוזרת למדיניות העמימות ומסרבת להתייחס לדיווחים על תקיפה במעוז חיזבאללה בביירות. גם חזבאללה לא חושף מה היה היעד של הרחפנים החמושים שתקפו ברובע דאחיה ומה הנזק שנגרם.

אם אכן ישראל עומדת מאחורי התקיפה בביירות זו הפעם הראשונה שהיא תוקפת שם מאז מלחמת לבנון השנייה לפני 13 שנה. הבוקר עדיין לא ברור איך יסתיים האירוע הזה אבל תושבי הצפון נקראים, לעת עתה, להמשיך בשגרה.

דיווחים בלבנון: זה המל"ט הישראלי שהופל


מוקדם יותר אמש פעל חיל האוויר נגד חוליה איראנית בכפר עקרבה מדרום מזרח לדמשק. במשך ימים עקבו בישראל אחר החוליה שהתכוונה לשגר נחיל של רחפנים חמושים נגד מטרות ברמת הגולן. זאת, כנקמה על התקיפות המיוחסות לישראל נגד מטרות איראניות בעיראק.

ביום חמישי עמדה החוליה לפעול אבל פעילות של צה"ל שיבשה את התוכניות שלהם. אמש, כשהיה ברור שהאיראנים נחושים לממש את התוכנית הוחלט לפעול נגדם.

חיל האוויר תקף בשלושה גלים את המבנים שבהם שהו אנשי החוליה והרחפנים שלהם. יש נפגעים בתקיפה, ככל הנראה גם מקרב משמרות המהפכה האיראניים וגם מקרב המיליציות השיעיות. איראן גם היא שומרת בינתיים על שתיקה ולא מדווחת על נפגעים.

תקיפת צה''ל בסוריה נגד כוחות איראניים
תקיפת צה''ל בסוריה נגד כוחות איראניים | צילום: ידיעות מהשטח, טלגרם

הסורים, כדרכם, הפעילו את מערך ההגנה האווירית שלהם אבל לפי שעה סוריה הרשמית נמנעת מלגנות או להאשים את ישראל. גם הרוסים לא אמרו דבר עד כה.

בישראל נערכים למגוון של תרחישי תגובה מצד האיראנים או חיזבאללה. בצפון נפרסו סוללות כיפת ברזל ובפיקוד הצפון נשמרת כוננות כבר כמה ימים. אם להסתמך על הפרסומים מלבנון: הלילה הזה התרחבה המערכה הישראלית נגד איראן גם לשם.