לאחר הירי: גבול הצפון חוזר להיות קו עימות פעיל • פרשנות

חשוב שתושבי הצפון יבינו שמה שהיה ב-14 השנים אחרי מלחמת לבנון השנייה הוא לא שיהיה - לחזבאללה נוח שהגבול הוא זירה של חיכוך מתמיד • "יותר ממאה פגזים": תיעוד תגובת צה"ל לרקטות בצפון

זמן צפייה: 06:43

בעוד שבישראל שוקלים תגובה נוספת לירי מלבנון לעבר יישובי הצפון, מתחזקות ההערכות כי היורים הם חבורות של פלסטינים שלא מעדכנים את חזבאללה מבעוד מועד. עם זאת, לחזבאללה נוח שגבול הצפון הוא זירה של חיכוך מתמיד. כשארגון הטרור רוצה לעצור ירי הוא עושה את זה, אך במקרה הזה הוא לא פעל. חשוב שתושבי הצפון יבינו שמה שהיה ב-14 השנים הנהדרות אחרי מלחמת לבנון השנייה הוא לא מה שיהיה. אם נרצה או לא, גבול הצפון חוזר להיות קו עימות פעיל, ברמת עצימות כזו או אחרת.

"יותר ממאה פגזים ללבנון": תיעוד התגובה של צה"ל לרקטות בצפון

[brightcove_iframe video_id='news-news-flash-part-21842051' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='ירי פגזים לעבר לבנון' poster='' kid='1_yvzauumm' duration='28']

במהלך היום ירו לוחמי צה"ל למעלה ממאה פגזים מסוגים שונים לשטח לבנון, בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום. לפי דובר צה"ל זוהו שלושה שיגורים מלבנון, רקטה אחת לא חצתה את הגבול ושתיים נפלו בשטח פתוח סמוך לקריית שמונה וגרמו לשריפת קוצים. דובר צה"ל אישר היום (רביעי) כי לוחמי צה"ל ירו למעלה ממאה פגזים מסוגים שונים לשטח לבנון, בתגובה לירי הרקטות לשטח ישראל מוקדם יותר היום.

בעקבות הירי לעבור הצפון, קיים שר הביטחון בני גנץ הערכת מצב בהשתתפות הרמטכ"ל אביב כוכבי, והנחה להעביר מסר חריף לכוח האו"ם בגבול לבנון, יוניפי"ל. מטעם כוחות האו"ם בדרום לבנון נמסר כי "אנו נמצאים בקשר עם כל הצדדים בכדי להפציר בהם להפסיק את האש ולהימנע מהסלמה".