גוברת ההערכה בצה"ל: מלחמה בצפון היא בלתי נמנעת

חיזבאללה הגביר היום את את האש בגבול הצפון, ואחרי שהשר גלנט אמר כי "כשייחצה הקו האדום - תראו את המטוסים שלנו מפציצים את ביירות", השאלה היא האם ישראל תתן לנסראללה לכתוב את התסריט - או שישראל תיקח את היוזמה

זמן צפייה: 04:56

ארגון חיזבאללה הגביר היום את האש בגבול הצפון, ואחרי ששר הביטחון יואב גלנט אמר אמש כי "כשייחצה הקו האדום - תראו את המטוסים שלנו מפציצים את ביירות" - בצה"ל גוברת ההערכה כי מלחמה בצפון היא בלתי נמנעת.

ההצהרה של גלנט אתמול במסיבת העיתונאים הגיעה אחרי שביקר בצפון, וכל המפקדים בגזרה אמרו לו כי צה"ל חייב לעבור להתקפה. היעילות של תקיפות צה"ל נגד חוליות חיזבאללה הולכת ופוחתת, שכן הם למדו להתמגן ולמדו את הטכניקות של חיל האוויר, כך שצה"ל כבר לא מצליח לפגוע בחוליות הנ"ט כפי שהצליח בעבר.

השאלה הנשאלת היא האם ישראל תתן למזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה לכתוב את התסריט, עד שנתעורר בוקר אחד עם מטח טילים לחיפה, או שישראל תיזום משהו. ההערכה היא כי אחרי השלמת המהלך המשמעותי במרכז העיר עזה ישראל תחשוב מחדש על תמונת המערכה.

חילופי אש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון
חילופי אש בין כוחות צה"ל לחיזבאללה בגבול הצפון | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

היום, לראשונה מתחילת המלחמה, נשמעו אזעקות רבות יותר בצפון מאשר בדרום. שישה עובדי חברת חשמל נפצעו מפגיעת נ"ט בעת שביצעו תיקוני תשתיות במרחב המושב דובב, בהם אחד במצב אנוש והשאר במצב קשה. בהמשך, שבעה לוחמי צה"ל נפצעו באורח קל מפגיעות פצצות מרגמה במרחב מנרה.