נועה נהרגה בפיגוע בירושלים: "הייתה מדהימה ומאירת פנים"

הלווייתה של החיילת בת ה-18 מבת חפר תיערך בצאת החג. מצבו של המאבטח שנפצע מוסיף להיות קשה. מצוד מתנהל אחר המחבל, עד כה נעצרו 3 חשודים למעורבות בפיגוע. גנץ: "נשים את ידינו על המחבל המתועב ועל כל מי שסייע לו"

זמן צפייה: 03:17

דובר צה"ל התיר לפרסום הבוקר (שני) את מותה של סמל נועה לזר בת ה-18 מבת חפר, לוחמת מעברים בגדוד ארז של המשטרה הצבאית, שנפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי שאירע אתמול בדרך ענתות בירושלים, סמוך למחסום במחנה הפליטים שועפאט. הלווייתה של נועה לזר תיערך מחר בצאת החג, בשעה 23:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בכפר יונה.

פצוע נוסף, מאבטח אזרחי כבן 30, עבר במהלך הלילה ניתוח נוירוכירורגי בבית החולים הדסה עין כרם, והבוקר הוא מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ נוירוכירורגי כשהוא מורדם ומונשם ומצבו מוסיף להיות קשה מאוד. לפני זמן קצר פשטו כוחות ימ"מ על בית משפחתו של המחבל במחנה הפליטים שועפאט.

סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט
סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט | צילום: באדיבות המשפחה

ליהי, שכנתה של משפחתה של נועה סיפרה: "זה בלתי נתפס, הייתה ילדה מדהימה, מצחיקה, חייכנית, תמיד שאפה למצויינות, מאירת פנים. אנחנו בעיקר בהלם, היישוב ידע טראומות קשות ונקווה שזאת תהיה האחרונה".

ראשת המועצה האזורית עמק חפר גלית שאול: "בוקר קשה וכואב בעמק חפר. נועה, בת היישוב בת חפר, שהתחנכה בקריית החינוך ע"ש בן גוריון, בחרה לשרת כלוחמת בצבא ולתרום את המיטב למדינה. המועצה כולה משתתפת בצער משפחתה האהובה ומחבקת אותם ביום נורא זה. במועצה וביישוב בת חפר נערכים בשעות אלו על מנת לתמוך במשפחה ובחברים, ולסייע להם ככל הנדרש".

סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט
סמל נועה לזר, נפלה בפיגוע ליד שועפאט | צילום: באדיבות המשפחה

ראש הממשלה יאיר לפיד התייחס לפיגוע שאירע אמש ואמר: "בלב שבור קיבלתי את ההודעה על מותה של לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר מגדוד ארז, שנרצחה בפיגוע ירי על ידי מחבל מתועב. בשמי ובשם ממשלת ישראל אני שולח ניחומים למשפחתה וחבריה, אין מילים שיכולות להקל על האובדן הגדול. לא נשקוט ולא ננוח עד שנמצה את הדין עם הרוצחים הנתעבים".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "צער עמוק על נפילתה של לוחמת צה"ל סמל נועה לזר בפיגוע במעבר שועפט. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים. ‏המאבק בטרור יימשך בכל הגזרות ובכל העוצמה הנדרשת. נשים את ידינו על המחבל המתועב ועל כל מי שסייע לו".

נשיא המדינה יצחק הרצוג התייחס גם הוא לפיגוע ואמר: "שולח תנחומים למשפחתה האבלה של לוחמת צה"ל, סמל נועה לזר ז"ל ששמחת החג הפכה עבורם לאבל נורא ומתפלל להחלמת הפצוע מפיגוע הירי בירושלים. אף מחבל נתעב לא ישבור את רוחנו. נילחם בטרור ונמשיך לבנות את חיינו ולשמור על שגרת החגים. סומכים על צה"ל ועל כוחות הביטחון".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2210091046' autoplay='0' credit='' desc='כוחות ימ"מ פושטים על בית משפחת המחבל בשועפאט' poster='' kid='1_zaie2zpw' duration='']

זירת פיגוע הירי בירושלים
זירת פיגוע הירי בירושלים

בשעות הלילה המשיך להתנהל מצוד אחר המחבל, שהגיח מתוך רכב, הסתער וביצע ירי לעבר כוחות הביטחון שפעלו במחסום הסמוך לשועפאט. מיד לאחר הפיגוע המחבל נמלט מהמקום רגלית לכיוון מחנה הפליטים והרכב המשיך בנסיעה לכיוון ההפוך. לוחמי מג"ב שהיו במעבר השיבו לעבר המחבל בירי.

החשוד בביצוע הפיגוע
החשוד בביצוע הפיגוע

לפי המשטרה, עד כה נעצרו 3 חשודים בחשד למעורבות בפיגוע, תושבי בית חנינא, מ.פ שועפאט וענאתא בשנות ה-20 לחייהם, לחקירה משותפת המתנהלת ביחידה המרכזית של משטרת מחוז ירושלים ושירות הביטחון הכללי. כוחות גדולים של משטרת מחוז ירושלים ומג"ב, בשילוב יחידות משטרתיות מיוחדת, שב"כ וכוחות צה"ל, ממשיכים לפעול במצוד אחר המחבל, תוך ביצוע סריקות נרחבות ומגוון רחב של פעולות ופעילות ללכידתו.

לאחר הפיגוע נראו בשכונת שועפאט זיקוקים וחגיגות שמחה, שעה קלה לאחר מכן כוחות גדולים של מג"ב פשטו על המקום בחיפוש אחר המחבל, בין העצורים במחנה היו בני משפחתו של המחבל.

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב הגיע גם אמש לזירת הפיגוע, ובדרכו למקום הוא אמר: "זהו ערב קשה. משטרת ישראל וכוחות הביטחון מנהלים כעת מצוד אחר המחבל, והם יניחו עליו את היד, חי או מת". מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, אמר: "מדובר בפיגוע קשה ולא ננוח עד שנשים ידנו על כל המעורבים בפיגוע הקשה הזה".

ראש הממשלה יאיר לפיד קיבל במהלך הלילה עדכונים שוטפים על הפיגוע ועל פעילות כוחות הביטחון במרחב ואמר אמש: "פיגוע חמור במעבר שועפאט. כוחות הביטחון פועלים בשטח כדי לשים ידם על המחבל. ימי חג, כוחות רבים פרוסים בשטח ועושים ימים ולילות בהגנה על אזרחי ישראל. הלב הערב עם הנפגעים ובני משפחותיהם. הטרור לא ינצח אותנו, אנחנו חזקים גם בערב הקשה הזה".