"חוגג עם מיליונים": גלנט הציג מעטפות כסף מאיראן לסינוואר

שר הביטחון ביקר באגף המודיעין מעטפות כסף שנשלחו מטהרן למנהיג חמאס בעזה: דואג קודם כל לעצמו. חמאס נלחם, אזרחי עזה סובלים וסינוואר חוגג עם משפחתו בזכות הכסף האיראני. הדבר הזה הסתיים". הוא הוסיף: "היקפי החומר אדירים, המידע מכוון את צה"ל למקומות הרגישים ביותר"

זמן צפייה: 00:41

ימים ספורים אחרי שדובר צה"ל חשף כי אותרו מסמכים שמצביעים על קשר ישיר בין איראן לחמאס, שר הביטחון יואב גלנט הציג היום (חמישי) ביחידת איסוף מסמכים ושלל טכני באחד מבסיסי אגף המודיעין מעטפות כסף שנשלחו מטהרן למנהיג חמאס בעזה. "מהחומרים שתפסנו בעזה אנו מבינים כי סינוואר דואג קודם כל לעצמו", אמר גלנט, "חמאס נלחם, אזרחי עזה סובלים וסינוואר חוגג עם משפחתו בזכות הכסף האיראני. הדבר הזה הסתיים. סינוואר הפך למחבל נמלט. המידע שחמאס שמר לעצמו מכוון את לוחמי צה"ל עד למקומות הרגישים ביותר".

לדברי גלנט, ״מתוך מיליוני דולרים - מיליון הולך לסינוואר. מתוך עשרות מיליונים - הוא משלשל לכיסו את מה שצריך". גלנט הציג מעטפה ש"יועדה במיוחד ליחיא סינוואר ולמשפחתו", שהכילה "20 אלף דולר במזומן".

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עם מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בפגישתם בטהרן, יוני 2023
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי עם מנהיג חמאס אסמאעיל הנייה בטהרן | צילום: רויטרס

גלנט אמר בסוף הביקרו כי "הדברים שמגיעים מהלוחמים בעזה לאורך כל חודשי המבצע הם דברים מדהימים. יש פה היקפי חומר אדירים על גבי מחשבים וניירות. המידע הזה זורם, מפוענח כאן על ידי טובי המומחים של צה"ל, שירות הביטחון הכללי, וביחד חוזר אל הכוחות ומראה להם לאן להגיע ומה לעשות. הכוחות הולכים ומפרקים את היעדים לפי התוכניות של ארגון חמאס עצמו".

"אנחנו לומדים פה דברים נוספים מאוד מאוד מעניינים", הוסיף שר הביטחון, "אחד מהם הוא היקף זרימת הכסף האיראני החמאס בתוך רצועת עזה. הדבר הזה ידוע לנו לאורך שנים, אבל כאן יש עדויות ברורות על סכומים שהועברו, מתי הם הגיעו, לאיזה ידיים, וכמובן מה שאנחנו רואים זה שיחיא סינוואר קודם כל דואג לעצמו".