"ירו לכל עבר": הפראמדיקית שנסעה מאחורי המחבלים - וטיפלה בפצועים

ליטל שרצמן, פרמדיקית במד"א, נסעה ברכבה מאחורי המחבלים שביצעו הבוקר את הפיגוע במחסום המנהרות בירושלים - ולאחר נטרולם נכנסה מיד לפעולה במטרה להציל פצועים: "הייתי הכוח הרפואי היחיד במקום, התחלתי לתפעל את השוטרים והחיילים ואמרתי להם לעבור בין פצועים ולצעוק לי"

זמן צפייה: 02:46

ליטל שרצמן, פרמדיקית במד"א, נכחה בזירת פיגוע הירי שהתרחש הבוקר (חמישי) במחסום המנהרות בסמוך לירושלים והעניקה טיפול ראשוני לפצועים בזירה. שרצמן, שנסעה עם רכבה מאחורי המחבלים וראתה את הרגע שבו הם פתחו באש, סיפרה: "ראיתי כמה מפגעים יוצאים מהרכב ופשוט יורים לכל עבר. הדבר הראשון שעשיתי היה להתקשר למד"א ולהגיד למוקדן להביא את כל מי שיכול כי אנחנו בפיגוע".

"המוקדן אמר לי לא לצאת מהרכב ולא לטפל באף אחד עד שאני בטוחה שהפיגוע נגמר, כמו שמלמדים אותנו במד"א", המשיכה שרצמן, והוסיפה: "צעקתי מהחלון לשוטרים ולחיילים ושאלתי אם הכל מנוטרל ואני יכולה לצאת. רק אחרי ששמעתי מכמה שוטרים שהכל מנוטרל יצאתי".

בנוגע לטיפול בפצועים סיפרה: "אמרו לי שיש כמה וכמה פצועים. ראיתי איזה שישה או שבעה, חלק צועקים וחלק מדממים. הייתי ממש לבד, הכוח הרפואי היחיד כי פשוט הייתי שם ראשונה אז התחלתי לתפעל את השוטרים והחיילים ואמרתי להם לעבור בין הפצועים ולצעוק לי אם הם רואים מישהו עם דימום פורץ. עברתי לפי רמות הפציעה וטיפלתי בעזרת הכוחות".

הפיגוע במחסום המנהרות, סמוך לירושלים
הפיגוע במחסום המנהרות, סמוך לירושלים | צילום: דוברות המשטרה
חרבות ברזל פיגוע מחוסם המנהרות חייל פצוע פצויע אנ קשה קל הנשק שהשתמשו בו המחבלים בפיגוע הירי בירושלים
הנשק שהשתמשו בו המחבלים בפיגוע הירי בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

הפיגוע החל כאשר שלושה מחבלים פלסטינים מאזור חברון פתחו באש במחסום המנהרות - והביאו לפציעתם של שבעה בני אדם, בהם צעיר שנפצע באורח אנוש. הפצועים פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים שערי צדק והדסה עין כרם בבירה.

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב קובי שבתאי, הגיע לזירה ואמר בהצהרה לתקשורת כי המחבלים היו חמושים ברובים, אקדחים וגרזנים, וכי הכוחות בשטח "מנעו פיגוע בהיקפים גדולים בהרבה".