רה"מ על הירי לדרום: "הטרוריסטים רוצים להחזיר את השלום לאחור"

נתניהו שלח מסר מאיים לחמאס לפני המראתו מארה"ב לישראל: "נכה בכל אלו שידם שלוחה לפגוע בנו - ונושיט יד לאלה שידם שלוחה לשלום". על ההסכמים: "תפנית היסטורית - הם יעמדו לדורות"

זמן צפייה: 07:38

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הלילה (רביעי) לירי לדרום: "אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטינים ירו לעבר ישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה בכל אלו שידם שלוחה לפגוע בנו, ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו". את הדברים אמר נתניהו טרם המראתו חזרה לישראל.

עוד הוסיף נתניהו: "אנחנו מסיימים עכשיו ביקור היסטורי בוושינגטון, בו חתמנו על מסמכי הכינון של שני הסכמי שלום עם שתי מדינות ערביות. את הפירות של ההסכמים הללו אזרחי ישראל יראו מהר מאוד, אבל הם יעמדו לנו לדורות. כל אחד שהיה במקום הבין שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

הזינוק בתחלואה: 5,523 נדבקים ביממה; מערכת החינוך תיסגר ממחר

הסלמה בדרום: 13 רקטות שוגרו לעוטף עזה; צה"ל תקף ברצועה

נחתמו ההסכמים בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן

בנימין נתניהו מוסר הצהרה לתקשורת לפני עלייתו למטוס חזרה לארץ
בנימין נתניהו מוסר הצהרה לתקשורת לפני עלייתו למטוס חזרה לארץ | צילום: חדשות 13

הבוקר חמאס שיגר 13 רקטות לעבר שדרות ויישובי העוטף. לפי הודעת דובר צה"ל, שמונה מהן יורטו על ידי כיפת ברזל והיתר נפלו בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים בגוף כתוצאה מהירי. זאת בתגובה לתקיפות שביצע חיל האוויר נגד יעדי טרור של חמאס במוקדים שונים רצועה. בין היתר הותקפה תשתית תת קרקעית של הארגון. למרות הירי, הלימודים בשדרות ובעוטף עזה מתקיימים נכון לעכשיו כהרגלם.

כזכור, אמש, בזמן הטקס בבית הלבן, שתי רקטות שוגרו לעבר הערים אשקלון ואשדוד - לראשונה מאז הפסקת האש בין ישראל לחמאס שהושגה לפני יותר משבועיים. הלילה נמסר כי חלה הידרדרות במצבו של בן ה-62 שנפצע מרסיסים במהלך הירי לאשדוד, ומצבו מוגדר כעת קשה והוא מורדם - אך לא נשקפת סכנה לחייו.

הסכם השלום עם בחריין ואיחוד האמיריות
הסכם השלום עם בחריין ואיחוד האמיריות

כאמור, האירועים הללו קרו ברקע החתימה אתמול על הסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות והצהרת השלום עם בחריין בבית הלבן בוושינגטון שבארה"ב. בטקס נכחו רה"מ נתניהו, נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זייד וכן שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני.