רה"מ: "נלחמים נגד איראן וחזבאללה - ושומעים על כך בימים אלה"

ראש הממשלה נאם בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי בהר הרצל ואמר: "אנו מטפחים בשיטתיות את קיר הברזל של ישראל, שמתחילה בהרס מנהרות טרור ומגיעה אל מחוץ לאטמוספרה"

זמן צפייה: 01:06

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (חמישי) למתיחות בצפון ואמר: "אנו נלחמים בחזית הצפון, פועלים נגד איראן וחזבאללה ואתם שומעים על כך גם בימין אלו – זה קיר הברזל שבנינו". את הדברים אמר בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בוטינסקי בהר הרצל שבירושלים.

כמו כן התייחס לתקרית הירי בגבול רצועת עזה שהתרחשה הלילה: "אתמול ניסה מחבל מעזה לפגע בישראל וחוסל על ידי כוחותינו. אני שולח בשמכם ובשם כל עם ישראל איחולי החלמה לפצועים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >> 

"ישראל תתקוף בקרוב מטרות איראניות נוספות בעיראק"

תחקיר ההיתקלות ברצועה: המחבל שהה כשעתיים בשטח ישראל

ישראל ערכה באלסקה ניסוי ב"חץ 3" – שדימה יירוט טילים מאיראן

"אנו מטפחים בשיטתיות את קיר הברזל של ישראל, את עוצמתנו הצבאית, המודיעינית והטכנולוגית – הן בהגנה והן בהתקפה", המשיך נתניהו. "היא מתחילה מתחת לפני הקרקע, בהרס מנהרות של אויבנו, והיא מגיעה אל מחוץ לאטמוספרה. אנו מכינים את עצמו כל הזמן. בתחילת השבוע התבשרנו על הצלחת הניסויים באלסקה של מערכת היירוטים חץ 3, וזהו הישג אדיר שיאפשר לנו לפעול נגד טילים בליסטיים שיכוונו נגדנו מאיראן ומקומות אחרים".

נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בויטינסקי בהר הרצל
נתניהו בטקס האזכרה הממלכתי לזאב ז'בויטינסקי בהר הרצל | צילום: חדשות 13

מוקדם יותר היום דווח בסוריה כי צה"ל תקף באזור תל-בריקה שבפרברי קוניטרה באמצעות טיל. לפי הדיווחים, אין נפגעים, אך ישנם נזקים חומריים במקום. אתר האינטרנט "אל-חדת'" דיווח כי ירי הטיל בא לאחר שזוהו תנועות של חזבאללה באזור. דובר צה"ל מסר כי הם לא מתייחסים לדיווחים הזרים.

כמו כן, בשבועות האחרונים פורסם בתקשורת הערבית כי ישראל תקפה מטרות איראניות בעיראק במהלך החודש, והבוקר דווח בעיתון הסעודי "א-שרק אל-אווסט", מפי "גרומים ביטחוניים בתל אביב", כי בקרוב ישראל תתקוף בעיראק מטרות איראניות עוינות.

כאמור, מקורות דיפלומטיים מערביים בכירים אמרו ביום שלישי לעיתון "א-שרק אל-אווסט" כי ישראל עומדת מאחורי שתי התקיפות שאירעו בעיראק בחודש האחרון, לטענתם בהתאם להחלטת ירושלים.

תקיפת בסיס טילים בעיראק
תקיפת בסיס טילים בעיראק | צילום: החדשות 13

כמו כן, הלילה אירעה תקרית ירי בגבול רצועת עזה – האני אבו סלאח, פעיל חמאס, הגיע לגבול עם ישראל וירה לעבר כוחות צה"ל. קצין נפצע באורח בינוני, ושני חיילים נפצעו קל ושוחררו מבית החולים.

קצין בכיר באוגדת עזה סיפר בשיחה עם כתבים כי אבו סלאח שהה בשטח ישראל כשעתיים, ואמר כי הצבא חשש שהמחבל מסתתר בעמדת צה"ל ולכן טנק ירה פגז לעברו כדי לוודא שאינו שם.

האירוע החל סמול לשעה 02:00 בלילה, כאשר אבו סלאח זוהה כ-250 מטרים מהגדר. תחילה לא זוהה נשק אך האירוע הוכרז כפח"ע. כוח צה"ל הוזנק למקום, ורק כאשר המחבל חצה את הגדר זוהה כי הוא נושא עימו נשק. המ"מ נסע עם רכבו לנקודה אליה הוכוון, וכשפרק מרכבו החלו חילופי אש בינו לבין המחבל. המפקד נפגע ושלושה לוחמים נוספים נפצעו. כוחות נוספים בפיקודו של סגן מפקד הפלוגה הגיעו למקום, זיהו את המחבל כ-30 מטר מהגדר והצליחו לפגוע בו.

התלולית שממנה על פי הדיווח בוצע ירי לעבר כוח צה''ל
התלולית שממנה על פי הדיווח בוצע ירי לעבר כוח צה''ל
רצועה,עזה, רצועת עזה, ירי, מתיחות בדרום
תקרית ירי בדרום הרצועה

אבו סלאח ניצל את העובדה שיש במקום תלוליות חול - והסתתר מאחוריהן. כאשר הכוח של גדוד 12, שכלל את מפקד המחלקה ושישה חיילים הגיע למקום, פתח המחבל באש לעברם - ופצע את שלושת החיילים. במקביל, הגיע מכיוון אחר מפקד הפלוגה יחד עם חיילים נוספים, כשהם מודעים למיקומו של המחבל שמסתתר מאחורי תלולית. הכוח הסתער לעבר אבו סלאח, חיסל אותו - ולמעשה הביא לסיום האירוע.