נתניהו בזירת הפיגוע: "רק שאלה של זמן עד שנבוא חשבון עם המחבלים"

ראש הממשלה ושר הביטחון הגיעו לזירת הפיגוע בבקעת הירדן, בו נהרגו שתי אחיות בנות 20 ו-16 ונפצעה קשה אם המשפחה, והתייחס למצוד אחר היורים: "אויבינו יגלו שגם במבחן הזה אנו עומדים יחד מלוכדים". גלנט: "מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל ימצא את עצמו בבית הקברות או בבית הכלא"

זמן צפייה: 02:27

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט הגיעו הערב (שישי) לזירת פיגוע הירי בבקעת הירדן, בו נהרגו שתי אחיות בנות 20 ו-16, וכן נפצעה אם המשפחה באורח קשה. רה"מ נתניהו נשא דברים ואמר: "זו רק שאלה של זמן עד שנבוא חשבון עם המחבלים".

"רצחו שתי אחיות צעירות, בנות משפחה יקרה מאפרת", אמר ראש הממשלה בפתח דבריו, "ברגעים אלו אם המשפחה נאבקת על חייה, יחד עם כל עם ישראל אני מתפלל לשלומה ושולחים כולנו תנחומים וחיזוק למשפחה היקרה הזו, ברגעי יגונה הקשה".

"ברגעים אלו כוחותינו פועלים בשטח במרדף חם אחר המחבלים", הוסיף נתניהו. "זו רק שאלה של זמן, ולא הרבה זמן -  שאנחנו נבוא איתם בחשבון כפי שבאנו בחשבון עם כל המרצחים בלי יוצא מן הכלל בחודשים האחרונים. אתמול התכנס הקבינט הביטחוני, קיבלנו שורה של החלטות גם לגבי ההמשך. פעלו בלבנון ועזה, תיגברנו כוחות בשטח, אנחנו מבצעים מעצרים נרחבים וגם פעולות אחרות שאינני יכול לפרט בשעה זו".

"אני יכול לומר רק דבר אחד", סיכם ראש הממשלה, "אויבינו מעמידים אותנו שוב במבחן, ושוב הם יגלו שגם במבחן הזה אנו עומדים יחד מלוכדים, בטוחים בצדקתינו, ונפעל יחד לגיבוי מוחלט לכוחותינו לצה"ל ולזרועות הביטחון שפועלים גם בימי החג כדי להבטיח את ביטחון אזרחינו ומדינתו. ביחד, מלוכדים, ננצח".

רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

שר הביטחון גלנט אמר: "אנחנו נמצאים בעיצומה של התקפת טרור על ישראל, זה לא האירוע הראשון והשני בימים האחרונים וכולם רואים את זה. כוחות הביטחון ערוכים, צה"ל, שב"כ מוסד משטרת ישראל - על מנת לבצע את כל משימותיהם".

"תחת ההנחיה של ראש הממשלה ושלי אנחנו פועלים על מנת להגיע למי שצריך", הוסיף שר הביטחון, "אנחנו נגיע אליהם. אנחנו נבוא חשבון עם כל מי שמנסה לפגוע באזרחי ישראל. מי שיעשה את זה ימצא את עצמו או בבית הקברות או בבית הכלא. כל מי שמנסה להפוך את ימי החג של ישראל לימי אבל יצטער על העניין הזה צער גדול".

רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן
רה''מ נתניהו ושר הביטחון גלנט בזירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

הפיגוע התרחש היום לפני הצהריים כאשר מחבלים הגיעו ברכב פלסטיני לצומת חמרה שבצפון הבקעה, ביצעו ירי לעבר רכב המשפחה, שהתדרדר לשוליים, ואז ירו לעברו שוב. שתי האחיות ישבו במושב הקדמי ונהרגו כתוצאה מהירי.

אימן של השתיים, בת 48, ישבה במושב האחורי וככל הנראה נפצעה בעיקר מתאונת הדרכים שנגרמה מהפיגוע, ופונתה במסוק לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים עם פגיעה רב-מערכתית, שם היא נותחה ולאחר מכן נמסר בבית החולים שמצבה מוסיף להיות אנוש. אב המשפחה נסע ברכב לפניהן והיה עד לאירוע.

הכוחות שהגיעו למקום לא הבינו תחילה שמדובר בפיגוע, ולכן לקח זמן מה עד שהחלו הסריקות אחר המחבל. צה"ל חסם צירים במרחב בחיפוש אחר רכב המחבלים. הרכב הישראלי התדרדר לשוליים והמחבלים ירו מספר רב של כדורים כדי לוודא את הריגתן של הישראליות. בנקודה נמצאו 22 תרמילים, ככל הנראה מנשק מסוג קלצ'ניקוב. כוחות צה"ל חסמו צירים מרכזיים במרחב וסביב יריחו ומחפשים אחר חשודים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-304071356' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_pn32rwvm' duration='']

שר הביטחון גלנט קיים הערכת מצב מיוחדת בעקבות הפיגוע, בהשתתפות הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השב"כ רונן בר ובכירי מערכת הביטחון. עוד קודם לכן קיים הרמטכ"ל הערכת מצב והורה על גיוס מילואים בדגש על מערך ההגנה האווירית והמערכים ההתקפיים של חיל האוויר

המפכ"ל קובי שבתאי התייחס לפיגוע ואמר: "מדובר בפיגוע רצחני שמזכיר לנו עד כמה איום הפח"ע במתווים השונים רלוונטי. לכן לצד פעילות שלנו ושל כוחות הביטחון בכל הגזרות, אני קורא לכל מי אזרח שיש ברשותו נשק ברישיון ומיומן לתפעל אותו כחוק - לשאת אותו בימים אלו".

זירת הפיגוע בבקעת הירדן, חמרה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הנשיא יצחק הרצוג מסר: "בעיצומו של החג, פיגוע נורא בצומת חמרה בבקעת הירדן. שתי אחיות, נשמות טהורות, שנקטפו ברצח נתעב ומזעזע. יהי זכרן ברוך. אני מחבק את האב והמשפחה בחיבוק תנחומים כואב ודואב. יחד עם העם בישראל אני מתפלל לרפואת האם ולבשורות טובות".

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס כתב בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "נחרד לראות את מתקפת הטרור הקטלנית בגדה המערבית היום, שבה אם נפצעה באורח אנוש ושתי בנותיה נרצחו".

זירת הפיגוע בבקעת הירדן, חמרה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

Whatsapp Image 2023 04 07 At 1
חיילים בודקים רכבים לאחר הפיגוע | צילום: רויטרס

ראש מועצת אפרת עודד רביבי אמר כי "בצער גדול קיבלנו את העדכון על פיגוע מזעזע בו ירו מחבלים על רכב ובו אם ושתי בנותיה, תושבות אפרת. שתי הבנות נרצחו והאם במצב אנוש. אב המשפחה שנסע ברכב אחר מלפנים הסתובב והיה עד למאמצי הטיפול ברעייתו ובנותיו. המועצה, מחלקת הרווחה והחינוך מלוות את בני המשפחה, נמצאות בקשר עם אנשי הרווחה בבקעת הירדן שנמצאות ליד אב המשפחה וילדיו".

הערכת מצב ביטחונית
הרמטכ''ל בהערכת המצב לאחר הפיגוע | צילום: דובר צה''ל

פראמדיק מד"א דניס פולקוב סיפר: "כשהגענו למקום ראינו רכב ישראלי עם 3 נשים מעוך ורכב פלסטיני. מהרכב חולצו 2 צעירות בשנות ה-20 לחייהן כשהן מחוסרות הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פגיעה רב מערכתית ולאחר בדיקות רפואיות נקבע מותן בשטח. אישה כבת 40 סובלת מחבלה רב מערכתית קשה ואנחנו נלחמים על חיה בשטח".

זירת הפיגוע בבקעת הירדן, חמרה
זירת הפיגוע בבקעת הירדן | צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הפיגוע הפר את השקט היחסי ששרר מאז שעות הבוקר לאחר שהסתיימה תקיפת חיל האוויר בלבנון וברצועת עזה. צה"ל תקף במהלך הלילה עשרות מטרות ברצועה ו-3 מטרות בדרום לבנון בתגובה למטח הרקטות שירה חמאס אתמול לעבר הגליל המערבי והרקטות שנורו במהלך החג לעוטף עזה. רקטות רבות שוגרו לעבר יישובים עוטף עזה וזוהתה פגיעה ישירה בבית בשדרות - ללא נפגעים. מאז השעה 07:00 בבוקר השקט בעוטף נשמר.

לפי צה"ל, חיל האוויר תקף במהלך הלילה תוואי מנהרות באזור חאן יונס ובצפון רצועת עזה. בין היתר הותקפו אתרי ייצור אמצעי לחימה, מנהרות טרור, מקלע כבד שממנו בוצע ירי לעבר ישראל, עמדות צבאיות של חמאס ועוד. כמו כן, הותקפו יעדים של חמאס בדרום לבנון ובהודעת דובר צה"ל נכתב כי "צה"ל לא יאפשר לארגון הטרור חמאס לפעול מלבנון ורואה במדינת לבנון אחראית לכל אש הנורית משטחה".