מבקר המדינה לנתניהו: "העבר לי מסמכים מדיונים עם שב"כ וצה"ל"

על אף צו הביניים שהוציא בג"ץ נגד המשך בדיקת הצבא על מחדל 7 באוקטובר עד לדיון בעתירה בעניין, אנגלמן פנה לראש הממשלה בבדרישה להעמיד לרשותו את המסמכים הנוגעים לדיונים שקיים בשנים האחרונות עם גורמים במערכת הביטחון הנוגעים להעברת הכספים לחמאס

זמן צפייה: 01:16

על אף צו הביניים שהוציא בג"ץ נגד המשך בדיקת הצבא על מחדל 7 באוקטובר עד לדיון בעתירה בעניין, מבקר המדינה מתניהו אנגלמן פנה היום (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרישה להעמיד לרשותו את המסמכים הנוגעים לדיונים שקיים בשנים האחרונות עם גורמים בשב"כ ובצה"ל.

מדובר על מסמכים הנוגעים להעברת הכספים לחמאס, וכבר תקופה ארוכה מסרבים בלשכת ראש הממשלה להעביר למבקר את המסמכים האלה. אתמול אמר מזכיר הממשלה יוסי פוקס כי הוא מסרב להעביר את המסמכים בעקבות הצו של בג"ץ, אך יש לציין כי הצו לא כולל מסמכים הנוגעים לדיונים שקיים ראש הממשלה עם גורמים במערכת הביטחון.

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

כזכור, בעקבות עתירה שהגישו תנועת אומ"ץ, התנועה לאיכות השלטון ואחרים, בג"ץ הוציא בתחילת השבוע צו ביניים המורה למבקר המדינה לעצור את בדיקת צה"ל על מחדל 7 באוקטובר.

בצו נכתב: "בשלב זה ועד לדיון בעתירה, לנוכח המציאות הביטחונית המורכבת, היקפה המתוכנן של הביקורת, העתידה לעסוק, בין היתר, במערך התמיכה בלחיבה ובנושאי ליבה מבצעיים, וההיערכות הנדרשת כדי ליתן לה מענה בעיתוי הנוכחי ותוך מתן משקל משמעותי לחוות הדעת החסויות של גורמי הביטחון שהוגשו לעיוני, אני מורה על השהיית הליכי הביקורת בכל המתייחס לצה"ל ולשב"כ".