תת-אלוף במיל' בחיל הים סירב להתייצב, תפקידו "הוקפא"

מנהל הלחימה במוצב השליטה של חיל הים הודיע על הפסקת ההתנדבות לשירות - ומפקד החיל, באישור הרמטכ"ל, יותיר לו לחזור לתפקיד בעתיד ולא יאייש אותו בנתיים. מקרה זה מדגים את המדיניות שמוביל הרצי הלו בנוגע למחאת אנשי המילואים

ספינת חיל הים
ספינת חיל הים | צילום: חדשות 13

עופר דורון, תת אלוף במיל' בחיל הים המשמש במנהל לחימה במוצב השליטה של החיל, הודיע על הפסקת ההתנדבות לשירות. מדובר בתת-אלוף ראשון שהודיע על הפסקת ההתנדבות, וזו לאחר שמספר תתי-אלופים מחיל האוויר עשו זאת. מפקד החיל לא מינה לו מחליף, ובאישור הרמטכ"ל השאיר לקצין אפשרות לחזור לתפקידו.

הקצין הבכיר הוא פעיל במחאה נגד המהפכה המשפטית, והודיע בעבר כי הוא מקווה להפסיק להתנדב בעקבות התקדמות החקיקה. היום זימן אותו מפקד חיל הים לשיחה והודיע לו כי הוא מקפיא את שירותו ולא יחליפו באחר. כאמור, באישור הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, הוא "שומר" לו את התפקיד לעתיד.

תת אלוף במיל' עופר דורון

בנוסף, ייתכן שקצין נוסף בדרגת תת-אלוף בחיל הים יודיע על אי-התייצבות למילואים, והוא צפוי לעבור הליך דומה. מקרים אלו מדגימים את המדיניות שמוביל הרצי הלוי - להשאיר את אנשי המילואים והבכירים "קרובים" גם אם הם מפסיקים את התייצבותם למילואים, מתוך תקווה שיחזרו בעתיד.