נסראללה מאיים: "אם ישראל תפציץ את האוהל שמעבר לקו הכחול - לא נשתוק"

מזכ"ל חיזבאללה נושא דברים לציון 17 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, ובהתייחסות ראשונה להקמת אוהלי חיזבאללה בשטח ישראל הוא מאיים: "אם ישראל הייתה כמו שהייתה בעבר היא הייתה מפציצה את האוהל ,אבל היום ישראל לא תעז. על דבר כזה לא נשתוק וישראל יודעת את זה"

זמן צפייה: 00:42

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נושא דברים הערב (רביעי) לציון 17 שנים לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, ובהתייחסות ראשונה להצבת אוהלי חיזבאללה בשטח ישראל הוא מאיים: "האוהלים שהקים חזבאללה הם בתוך השטח הלבנוני. מדובר רק באוהל אחד. אם ישראל הייתה כמו אז הייתה מפציצה את האוהל אבל היום ישראל לא תעז. על דבר כזה לא נשתוק וישראל יודעת את זה".

עוד הוא אמר: "ישראל כמעט כל יום מפרה את הקו הכחול - כמו שעושה באוויר ובים. מהשנה האחרונה ישראל מקיפה גדר בחלק הצפוני של הכפר ע'ג'ר, שהוא אדמה לבנונית עפ"י האו"ם. צבא לבנון ניסה לעצור זאת וגם האו"ם, אבל ישראל לאחרונה השלימה את הקמת גדר הגבול בצפון הכפר ע'ג'ר. כל העולם שתק בעניין וזה קרה לפני הקמת האוהל. מטרת האוהלים הייתה להסב את תשומת הלב למצב הגבול. אוהל אחד הוקם באזור שאין עליו מחלוקת ואוהל אחד הוקם על אדמה לבנונית בחוות שבעא, שיש שם מחלוקת עם ישראל".

חסן נסראללה, ''ישראל לא תגיע לחגוג 80''
חסן נסראללה

מוקדם יותר הערב פעל כוח צה"ל בגבול הצפון, באזור מטולה ובגזרה המערבית מול המושב זרעית, לאחר שחוליה חשודה התקרבה לגדר, ומדובר צה"ל נמסר כי הם ניסו לחבל במרחב מכשול הגבול עם לבנון. כוחות צה"ל זיהו אותם והשתמשו באמצעי אל-הרג שהוצבו על הגדר על מנת להרחיקם.

פעילי חיזבאללה הדליקו היום מדורות ונופפו בדגלים לציון 17 שנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה, ובמהלך התקהלות סמוך לגדר נורו זיקוקים והוצתו קוצים בצד הלבנוני. השריפה גרמה למספר פיצוצי מוקשים. מדובר צה"ל נמסר: "צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל ופגיעה בגדר הגבול".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס לנושא לפני המראתו לביקור מדיני בבאקו, בירת אזרבייג'ן, ואמר: "הרתענו פעילים באמצעים לא קטלניים ונמשיך לעמוד על משמר ביטחונה של מדינת ישראל. כל מי שינסה אותנו, יקבל תשובה, יש לנו הרבה מה לעשות ואנחנו נדע לעשות את מה שצריך בזמן המתאים".

היערכות כוחות צה''ל בגבול הצפוני מחשש לתגובה מצד חזבאללה
כוחות צה''ל בגבול הצפון (ארכיון) | צילום: דובר צה''ל

הגבול הצפוני של ישראל נמצא בימים אלו במצב מתוח מבדרך כלל, וכזכור, רק לפני כשבוע תקרית ביטחונית נוספת בגבול הצפון הגבירה את המתיחות, כאשר טיל נ"ט שוגר משטח לבנון אל עבר הגליל, ובתגובה צה"ל הגיב בירי ארטילרי של פגזים אל עבר השטח ממנו נורה הטיל.

ביום שני השבוע ערך מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ביקורת פתע בשמונה מוצבים בגבול הצפון, ואמר: "המציאות הביטחונית בצפון מטרידה, ועלינו לוודא מוכנות לכל תרחיש". המבקר קיים את הביקורת במוצב בהר דב ובמוצבים נוספים של עוצבת הגליל ואוגדת הבשן. בנוסף הגיע המבקר קרוב לעמדת חיזבאללה סמוכה למוצב ציפורן. במסגרת הביקורת נבדקו גם פתרונות ההגנה בשים לב לבניית המכשול הצפוני, שטרם הושלם.

במסגרת ביקורת הפתע הגיעו יחד עם אנגלמן בכירים נוספים במשרד המבקר, אשר התחלקו לארבעה צוותים וקיימו את הביקורת בהתראה של יום אחד. במהלך הביקורת נפגשו עם הקצונה הבכירה וגם עם הלוחמים לשיחה שלא כללה מפקדים, והקשיבו לביקורות על הגזרה במגוון נושאים - מתשתיות ועד לכשירות ומוכנות. הדו"ח בנושא צפוי להתפרסם אחרי החגים.

Whatsapp Image 2023 05 01 At 1
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המבקר אנגלמן אמר: "חיזבאללה הקים עמדות קדמיות תוך הפרה של החלטה 1701, ועלינו לוודא מוכנות צה"ל לכל תרחיש. לפיכך אנחנו במשרד מבקר המדינה נדרשים לבדוק האם הדרג הטקטי בצבא נמצא במוכנות הנדרשת והאם הלוחמים מקבלים את האמצעים והתנאים הנדרשים הראויים למילוי משמותיהם אני מבקש להודות ללוחמים ולקצינים שעושים לילות כימים בהגנה על גבול הצפון בתנאים לא פשוטים, וכן על פתיחת הדלתות והאירוח על אף ההתראה של יממה בלבד שניתנה לפני הביקורת. את הממצאים נפרסם בדוח שיוגש בחודשים הקרובים".