נסראללה עונה לראש אמ"ן: "מי שצריכה לפחד ממלחמה היא ישראל"

מזכ"ל חיזבאללה נאם לרגל יום השנה לנסיגת צה"ל מלבנון, והתייחס לדבריו של האלוף חליוה שאמר כי הוא קרוב לטעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה: "על ישראל לסגת מהאיומים - מלחמה גדולה תוביל אותה לתהום"

חסן נסראללה נואם בלבנון
חסן נסראללה | צילום: רויטרס

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נאם הערב (חמישי) לרגל יום השנה לנסיגת צה"ל מלבנון, והתייחס לדבריו של ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, שאמר מוקדם יותר השבוע כי נסראללה קרוב לטעות שעלולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה. "על ישראל לדעת שאיש לא מפחד ממנה, היא זו שצריכה לפחד", אמר נסראללה, "דיברו עלי אישית ואמרו שאני מתקרב לטעות שתוביל למלחמה גדולה. מי שצריך לפחד ממלחמה גדולה היא ישראל".

"אני אומר לראש הממשלה,שר הביטחון והרמטכ"ל", פנה נסראללה ישירות לבכירי מערכת הביטחון בישראל, "אל תטעו בהערכה, ואני חוזר על מה שאמרתי - ייתכן שתעשו טעות בעזה, בפלסטין, בלבנון, באיראן ובסוריה, וזה יגרום למלחמה גדולה באזור - והיא תוביל אתכם לתהום" עוד הוא הוסיף: "עליהם לסגת מהאיומים שלהם ולדעת זה לא הזמן".

ראש אמ''ן, האלוף אהרון חליוה
ראש אמ''ן, האלוף אהרון חליוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

"ישראל היום אינה מדינה גדולה", אמר נסראללה בפתח דבריו, "אחרי הנסיגה מלבנון ועזה, הסתיים הנושא של ישראל הגדולה. ישראל מסתתרת היום מאחורי הגדר. כשהמשטר העולמי משתנה לעולם רב קוטבי זה מדאיג את ישראל. הירידה בכוחה של אמריקה ושינוי סדר העדיפויות שלה מדאיג את מנהיגי ישראל. יש פילוג קשה בישראל".

"יש מצוקה של כוח האדם בצה"ל ובמיוחד ביחידות הקרביות", המשיך מזכ"ל חיזבאללה בנאומו, "שימו לב לכוח האדם שלהם ושלנו. פער זה יילך ויגדל. גם מבחינת הכמות של אנשים בעלי ניסיון בכל האזור, אם לא נאמר מיליונים נאמר מאות אלפים. ישראל מאיימת במלחמה גדולה, זה לא רק פלסטין ולבנון, צריך להבין שיהיו מאות אלפים בזירות הלחימה".

היערכות כוחות צה''ל בגבול הצפוני מחשש לתגובה מצד חזבאללה
כוחות צה''ל בגבול הצפון | צילום: דובר צה''ל

עוד אמר נסראללה: "הזירה הפנימית בישראל אינה כפי שהייתה. החברה אינה מוכנה להקריב קורבנות, בוכים וצועקים. בישראל בורחים למקלטים ובעזה יוצאים לשטח. החזית הפנימית בישראל מאוד חלשה, מוכנים לברוח. לכן יש הוצאת דרכונים ואזרחויות זרות בישראל".

"בישראל יש דאגה קיומית. האם נגיע לשמונים שנה? למאה שנה? מוציאים דרכונים זרים שיהיו מוכנים. לפי נתונים ועובדות יש תקווה גדולה לשחרור פלסטין. יש מי שיודע שינצח ויש מי שמוכן לברוח וזה משפיע. ראש ממשלת ישראל ידוע כגדול המושחתים. יש אובדן אמונה בשלטונות בישראל לעומת תמיכה גדולה בציר ההתנגדות".

מנהיג החיזבאללה, סיד חסן נסראללה מדבר בשידור חי
מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה | צילום: רויטרס

"על ישראל תמיד אמרו שהיא חזקה, אך יש שינוי ביכולות צבאיות, טילים, מל"טים ותחמושת, מבחינת כמות ואיכות. ישראל ואמריקה כשלו לחדור לאזור מכל הבחינות. יש שלום עם מצרים וירדן אך אין נורמליזציה. כל נושא הנורמליזציה מלא בשקרים".

"אחרי המערכה בעזה מדברים על החזרת ההרתעה, והם לא יכולים. ישראל כשלה בשיקום ההרתעה. לפגיעה באזרחים ובבכירי ההתנגדות יש מחיר. אחרי המערכה התחילו לאיים, אך בימים האחרונים כל הרוח מהאיומים נסוגה בישראל, עקב כל מיני גורמים כמו התמרון האחרון בלבנון, תושבי היישובים בצפון ישראל פוחדים".