נסראללה במסר לגלנט: "לא תצליחו להגשים את מטרות המלחמה"

ביום שאחרי חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נושא דברים מהבונקר שלו בביירות, ואמר: "לישראל אין שום תמונת ניצחון, מדברים על ניצחון בהתנקשות באל-עארורי אבל אין ניצחון בעזה"

זמן צפייה: 03:01

ביום שאחרי חיסולו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא דברים הערב (רביעי) מהבונקר שלו בביירות, ואמר כי "חיזבאללה יקיים אירוע ביום שישי אחר הצהריים, ואם אהיה בחיים אשא דברים". בהמשך הוא פנה לשר הביטחון יואב גלנט ואמר: "אתם לא תצליחו להגשים את מטרות המלחמה"

"את מערכת עזה החלו פעילי הזרוע הצבאית של חמאס, ווהצטרפו אליהם פלגי ההתנגדות לאור 75 שנה של סבל, סכנה של הגירה ומצור על עזה. עכשיו התברר שמנסים להוביל להגירה של תושבי עזה. הסיבות שלהם היו ברורות. מה שקורה באזור יפגע בתפיסה שישראל מקום בטוח ליהודים מכל העולם".

"לישראל אין שום תמונת ניצחון", הוסיף נסראללה, "הם ניסו למצוא תמונת ניצחון בחיסולו של השייח' סאלח. אנחנו מדברים רק על שלושה חודשים בעזה, אין שום ניצחון ולא שום דבר. אף אחד בישראל לא מדבר על ניצחון. מדברים על ניצחון בהתנקשות באל-עארורי אבל אין ניצחון בעזה. כישלון היכולות של חיל האוויר הישראלי. הציבור הישראלי לא מאמין בצה"ל ובגורמי הביטחון, וזה פוגע באפשרות הישרדותה של ישראל".

"לישראל יש פגיעה בכלכלה ובתיירות, היא לא מצליחה להשיג דבר ממטרות המלחמה", המשיך, "יש לה הרוגים ופצועים. לא מצליחה להחזיר שום חטוף חי. לא מצליחה לשלוט על עזה, בנוסף להעמקת הפילוג בתוך ישראל. בעזה יש התנגדות ועכשיו כל העולם משנה את דעתו. מה שקרה החליש את ישראל, ערער את היסודות שלה, והפיל אותה בדרך לאבדון שכולנו נראה אותו, ואיש לא יוכל לעזור לה ולהגן עליה".

זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס
זירת התקיפה בביירות
זירת התקיפה בביירות | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום אמר גורם בחיזבאללה כי "התגובה לחיסול תהיה חזקה אך מחושבת", והוסיף: "לא ניגרר למלחמה". אתמול נמסר מארגון הטרור השיעי: "האויב הנפשע, שלאחר 90 יום של פשע, הרג והרס, לא הצליח להכניע את עזה – מנסה להסתמך על מדיניות החיסולים כנגד כל מי שעבד או תכנן או ביצע או סייע למתקפת 'מבול אל-אקצא'".

"אנחנו רואים בפשע החיסול של אל-עארורי ופעילים נוספים בלב הדאחייה של ביירות כתוקפנות מסוכנת על לבנון, על העם הלבנוני, על הריבונות ועל ההתנגדות של לבנון", הוסיפו אתמול בחיזבאללה, "והיא מהווה התפתחות מסוכנת בנתיב המלחמה שבין האויב וציר ההתנגדות. אנחנו מדגישים שפשע זה לא יעבור בלי תגובה ועונש. האצבעות שלנו על ההדק וההתנגדות נמצאת במוכנות הכי גבוהה".

סאלח אל-עארורי וזירת החיסול בביירות
סאלח אל-עארורי וזירת החיסול בביירות | צילום: רויטרס

אל-עארורי, סגנו של איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חוסל אמש בתקיפת מל"ט בלב רובע הדאחייה בביירות, בירת לבנון. לפי סוכנות הידיעות הרשמית בלבנון מזל"ט ישראלי תקף באזור משרד השייך לחמאס. יחד איתו נהרגו שניים מבכירי הזרוע הצבאית של חמאס, עזאם אל-אקרע אבו עמאר וסמיר אפנדי.