נסראללה: "ישראל עדיין כובשת חלקים מלבנון - לא נהסס לפעול"

בנאום לציון יום העשוראא השיעי, נסראללה איים על ישראל בפעולה והוסיף: "ישראל מדברת בחוצפה על פרובוקציות של חיזבאללה בגבול - היא מבצעת פרובוקציות". האיומים של נסראללה מצטרפים לדו"ח אמ"ן שהוגש לאחרונה לנתניהו סביב האיומים המתגברים

זמן צפייה: 02:03

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה נשא היום (שבת) נאום לציון יום העשוראא השיעי ואמר כי "ישראל עדיין כובשת חלקים מאדמות לבנון. ישראל מדברת בחוצפה על פרובוקציות של חיזבאללה בגבול, היא מבצעת פרובוקציות והיא מעזה לדבר על כך".

"אומרים שרה"מ הישראלי ייפגש מחר עם הגנרלים שלו. אני אומר להם: חיזבאללה בלבנון לא יהסס ויהיה מוכן לכל התפתחות או טפשות מצדם". אמר מנהיג חיזבאללה בנאומו. "הישות הציונית היא מקור הרוע וגידול סרטני באזור שלנו. האזור שלנו לא יירגע עד הסרת הגידול הסרטני הזה וחיידק השחיתות הזה. אנו בחזבאללה עומדים לצד התנגדות העם הפלסטיני".

Whatsapp Image 2023 07 29 At 1
פעילי חזבאללה בציון יום העשוראא בביירות | צילום: רויטרס

אתמול פורסם ב"ידיעות אחרונות" כי אגף המודיעין של צה"ל הגיש דו"ח לראש הממשלה בנימין נתניהו שמתריע מפני הקרע בעם והתריעו כי אויבי ישראל רואים את בכך הזדמנות. בארבעה מסמכים שונים מפורטת התרעה מפני איום אסטרגטי ברמה שעל פי ההערכות ישראל לא ראתה מאז יום כיפור.

במסמכים שנשלחו מפורטת התרעה אסטרטגית חשובה. האיראנים רואים בקריסה של ישראל אירוע כמעט דתי, מבחינתם זאת התגשמות חזונו של המנהיג העליון עלי חמינאי - שקבע לפני כעשור שישראל תחדל להתקיים ב-2040.

האיראנים רוצים לראות את החזון מתגשם, לדרבן אותו. הם דוחפים את חזבאללה לפעולות כאשר הארגון מרגיש משוחרר ומוכן לקחת סיכונים גבוהים יותר. בחזבאללה משוכנעים שהם יודעים לקרוא את המצב בישראל ושעליהם לעשות פעולות נועזות. בעקבות היחלשות היחסים מול האמריקנים והקרע הפנימי שמשדר חולשה לאיזור, ישראל אולי תיאלץ לפעול כדי להקרין עוצמה על האזור והיא תסתכן שהפעולות עלולות להביא להסלמה.

Whatsapp Image 2023 07 29 At 1
אירוע לציון יום העשוראא באיראן | צילום: רויטרס

לאחר ביטול חוק עילת הסבירות התייחס נסראללה בנאום מהבונקר להתרחשויות בישראל: "הציבור בישראל, שהאמין שהצבא שלו לא מנוצח, התחיל פחות ופחות עם הזמן להאמין בכך עד היום". לדברי נסראללה, "זה היום השחור ביותר בהיסטוריה של ישראל והיא בדרך לקריסה".