נסראללה: "לא משתמשים בנמל ביירות לצורך הברחת נשק"

בטקס לציון יום השנה להקמת מוסד סיוע לבנוני, הכחיש מזכ"ל חזבאללה את הטענות לפיהן הארגון מעביר תחמושת דרך הנמל שבלבנון. עוד קרא לרשות הפלסטינית לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל

זמן צפייה: 06:40

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, הצהיר היום (שישי) כי הוא מכחיש את טענות ישראל לפיהן הארגון משתמש בנמל ביירות לצורך העברת נשק. עוד התייחס נסראללה לדברי אבו מאזן אמש, וקרא לרשות הפלסטינית לעצור את התיאום הביטחוני עם ישראל. את הדברים אמר במהלך נאום שנשא לציון יום השנה להקמת מוסד לבנוני, המיועד לסייע לאזרחים.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

דנון: "איראן מבריחה עבור חזבאללה תחמושת – דרך נמל ביירות"

נסראללה איים: "כל ישראל נמצאת תחת טווח הטילים שלנו"

נתניהו ענה לאיומי נסראללה: "אם יעז לתקוף – ננחית מכה מוחצת"

Whatsapp Image 2019 07 26 At 1
נסראללה בטקס לציון יום השנה למוסד סיוע לבנוני

ביום שלישי התייחס לנושא שגריר ישראל באו"ם דני דנון, בדיון במועצת הביטחון של האו"ם על המצב במזרח התיכון. במהלך הדיון חשף דנון מידע מודיעיני לפיו "איראן מבריחה עבור חזבאללה תחמושת דרך נמל ביירות ובאמצעות סיוע מסוריה, תוך הפרה של החלטה 1701". 

"בשנים 2019-2018 זיהתה ישראל פעילות איראנית להעברת אמצעים דו-שימושיים שמטרתם לקדם את פרויקט ייצור הטילים של חיזבאללה", ציין דנון. "בהובלת כוח קודס, איראן העבירה ציוד דו-שימושי לחזבאללה שסייע להעצים את התחמשות ארגון הטרור". השגריר אף טען כי "הנמל הימי של ביירות נהפך לנמל הבית של חזבאללה".

השגריר דנון חשף מידע מודיעיני חדש במועצת הביטחון
השגריר דנון חשף מידע מודיעיני חדש במועצת הביטחון | צילום: משלחת ישראל לאו״ם

לדבריו, איראן וחזבאללה הסתייעו בגורמים סורים שרכשו את הציוד מחברות אזרחיות זרות ושינעו את הציוד ללבנון. גורמים אלו הטעו את החברות בכך שהסוו את המטרות האמיתיות שלהן נועד הציוד - מפעלי ייצור הטילים של חזבאללה. "האם אתם בטוחים שהחברות שלכם יודעות מה היעד הסופי של המשלוחים האלה?", שאל דנון את השגרירים בדיון.

השגריר הישראלי הוסיף כי ארגון הטרור הלבנוני משתמש בקביעות במתקנים אזרחיים במדינה על מנת לשנע העברות אמל"ח באופן בלתי חוקי ותחת הפרה בוטה של החלטה 1701 של מועצת הביטחון. דנון הציג מפה ובה נתיבי העברות אמל״ח המשמשים את חזבאללה - משדה התעופה של דמשק לשדה התעופה חרירי שבביירות, מעברי הגבול הרשמיים בין סוריה ולבנון וכאמור, הנמל הימי של ביירות.