נזקי הרקטה בשדרות: המשפחה נמלטה לממ"ד - התינוק שבר את הירך

דובר צה"ל מדווח כי 11 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר ישראל במהלך הלילה, ובינתיים מתבררות תוצאות האזעקה שנשמעה אתמול באור יום בשדרות. ריף-משה בניטה בן ה-8 חודשים נפצע לאחר שנפל מידי אחותו שרצה לממ"ד בזמן האזעקה, אביו אמר: "עייפנו, הזוי שתינוק שובר רגל עוד לפני שלמד ללכת"

זמן צפייה: 05:03

דובר צה"ל מדווח כי 11 רקטות נורו מרצועת עזה לעבר ישראל במהלך הלילה (חמישי), בין היתר אל עבר מועצות אזוריות שער הנגב ואשכול. בנוסף לרקטות אלה, רקטה אחת שנורתה ויורטה אמש מעל שמי שדרות, ודווח שלא גרמה לנפגעים, כן גרמה לפציעתו של התינוק ריף-משה בניטה בן ה-8 חודשים משדרות, ששבר את הירך שלו לאחר שהחליק מידיה של אחותו בזמן שרצו את הממ"ד.

אביו של התינוק, יעקב, אמר: "עייפנו. הזוי שתינוק שובר רגל עוד לפני שלמד ללכת, בגלל אזעקה. כואב לי שילדי שדרות עדיין גדלים למציאות כזו". ריף-משה צפוי להישאר עם גבס למשך שישה שבועות לפחות.

שרידי הרקטה שיורטה בשדרות
שרידי הרקטה שיורטה בשדרות | צילום: עיריית שדרות

נזכיר כי אזעקת צבע אדום נשמעה אמש בשדרות וביישובים איבים וניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב, ורקטה אחת כאמור יורטה מעל שמי שדרות. מדובר צה"ל נמסר כי הופעלה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה.

מעיריית שדרות נמסר כי לא היו נפילות בעיר, וזוהה רק שיגור אחד מרצועת עזה, אשר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, מלבד אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה באורח קל בדרכה למרחב המוגן.

999hnj
צילום: דובר צה''ל

עוד הלילה צה"ל תקף מטרות ואתרי התעצמות והתחמשות של חמאס ברצועת עזה. בסביבות השעה 2:30 לפנות בוקר תקפו מטוסי חיל האוויר כמה יעדי חמאס ברצועה, ו-7 דקות לאחר מכן הגיעה התגובה - כאשר אזעקה נוספת נשמעה בשדרות, ורקטה אחת נורתה מהרצועה ויורטה על ידי מערכת כיפת ברזל.

צה"ל המשיך לתקוף ברצועה, ואזעקות נוספות נשמעו כאשר הירי מעזה המשיך - פעם אחת לעבר המועצה האזורית אשכול ופעם אחת לעבר המועצה האזורית שער הנגב, ובסך הכל במהלך הלילה נורו שש רקטות לעבר שטח ישראל. על אף ההסלמה, אין שינוי בהנחיות לאזרחים הבוקר, והלימודים בכל מוסדות החינוך בעוטף עזה מתקיימים כרגיל.