צבע אדום בעוטף עזה: רקטה אחת יורטה מעל שמי שדרות

אזעקה נשמעה בעיר שדרות וביישובים איבים וניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב, וזוהה שיגור אחד מהרצועה, אשר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. השר בן גביר: "ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב"

זמן צפייה: 06:40

אזעקת צבע אדום נשמעה הערב (רביעי) בשדרות וביישובים איבים וניר עם שבמועצה האזורית שער הנגב, ורקטה אחת יורטה מעל שמי שדרות. מדובר צה"ל נמסר כי הופעלה התרעה בעיר שדרות ובמרחב עוטף עזה.

מעיריית שדרות נמסר כי לא היו נפילות בעיר, וזוהה רק שיגור אחד מרצועת עזה, אשר יורט על ידי לוחמי ההגנה האווירית. ממד"א נמסר כי לא התקבלו קריאות על נפגעים, מלבד אישה כבת 50 שהחליקה ונפגעה באורח קל בדרכה למרחב המוגן.

שרידי הרקטה שיורטה בשדרות
שרידי הרקטה שיורטה בשדרות | צילום: עיריית שדרות

ראש עיריית שדרות אלון דוידי אמר הערב: "לצערנו הטרור מרצועת עזה נמשך ואסור לנו להכיל אותו. צריך להכות בחמאס ובג'יהאד ולחסל את מנהיגי הטרור. כפי שאנו יודעים לפעול בסוריה ובאיראן, אנו צריכים לפעול גם בעזה. התשובה האזרחית שלנו היא שאנחנו נמשיך לפתח את העיר ונלך לאורם של אלה אבוקסיס הי"ד שהיום ציינו עם משפחתה 18 שנים להירצחה מירי רקטה והקדושים הנוספים שנרצחו בפעולות טרור".

האזעקה בשדרות נשמעה במהלך האזכרה במלאת 18 שנים למותה של אלה אבקסיס, הנערה בת ה-17 שנהרגה בפגיעת קסאם בשנת 2005, בשעה שגוננה על אחיה הקטן תמיר, שנפצע אז באורח קל-בינוני.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302011925' autoplay='0' credit='' desc='צבע אדום באמצע האזכרה לאלה אבקסיס שנהרגה מרקטת קסאם לפני 18 שנה' poster='' kid='1_bkx5bffp' duration='']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו לאחר יירוט הרקטה: "הירי מעזה לא ירפה את ידי מלהמשיך לפעול לביטול תנאי הקייטנה של מחבלים רוצחים. נותן גיבוי לשב"ס להיכנס לתוך האגפים ולהשליט סדר. ביקשתי לכנס ישיבת קבינט דחופה עוד הערב, לבחון את דרכי התגובה על שיגור הטילים מעזה".

ח"כ אלמוג כהן, ממפלגתו של בן גביר, מסר: "האויב מריח חולשה בחאן אל אחמר ובתגובה תוקף מעזה. במידה ולא תהיה תגובה מוחצת ועוצמתית, אנקוט בצעדים חריפים. נאמנותי היא בראש ובראשונה לתושבי הנגב והדרום"

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302011740' autoplay='0' credit='' desc='הקלטת האסירות הפלסטיניות' poster='' kid='1_20fpd1hq' duration='']

מוקדם יותר היום פרסמה לשכת ההסברה של האסירים הביטחוניים הקלטה קולית של אסירות פלסטיניות מבית הסוהר דמון, ובה הן פונות לעם הפלסטיני ולהתנגדות הפלסטינית בכדי שיעזרו להן להשתחרר מהכלא וזאת "לאחר שביצענו את המוטל עלינו למען המולדת והמקומות הקדושים עם מה שהיה לנו בידיים".

בעקבות הירי בדרום, קו הסיוע של עמותת נט"ל תוגבר ויפעל בשעות הקרובות לטובת כל מי שזקוק לתמיכה וליווי נפשי בעקבות המצב הביטחוני, בטלפון: 1-800-363-363