פחות מיממה לפתיחת הקלפיות: כוננות מוגברת במערכת הביטחון

לאחר שני פיגועים ביממה, כוחות הביטחון נמצאים בדריכות ועיניהם נשואות אל מחר - יום הבחירות. על אף שאין התרעות ממוקדות על פיגועים, קיים מידע על מספר התארגנויות. במקביל, סגר מלא יוטל על יהודה ושומרון וגם עזה

זמן צפייה: 07:17

לאחר שני פיגועים ביממה, במערכת הביטחון נמצאים גם הבוקר (שני) בכוננות מוגברת, כאשר עיניי כוחות הביטחון נשואות אל מחר - יום הבחירות לכנסת ה-25. על אף שאין התרעות ממוקדות על פיגועים, קיים מידע על כמה התארגנויות של מחבלים - ספיחים של "גוב האריות", שבישראל ציינו בסיפוק את התפרקותו - שמתכננים פיגועים והאווירה עדיין טעונה. לכן הוחלט על סגר ותגבור משמעותי של כוחות צה"ל בחברון - הן על יהודים והן על ערבים.

כמו כן, הדרג המדיני החליט על הטלת סגר כללי על אזור יהודה ושומרון וסגירת המעברים ברצועת עזה ביום הבחירות. "‏הסגר יחל מיום שלישי, 01.11.2022 בשעה 00:01. פתיחת המעברים והסרת הסגר עתידה להתבצע ביום שלישי, 01.11.2022 בשעה 23:59, בכפוף להערכת המצב,במהלך הסגר יתאפשר מעבר במקרים הומניטריים, רפואיים וחריגים בלבד ובכפוף לאישור מתאם פעולות הממשלה בשטחים", נמסר מדובר צה"ל.

פעילות צה''ל באיו''ש הלילה
פעילות צה''ל באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

במקביל, דובר צה"ל דיווח כי במהלך הלילה כוחות צה"ל פעלו בג'נין ועצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. במהלך הפעילות, הלוחמים ירו לעבר חמושים שירו לעברם. במרחב החטיבה המרחבית יהודה, לוחמי צה"ל עצרו שלושה מבוקשים החשודים בפעילות טרור ואיתרו אקדח.

בעיר קלקיליה כוחות צה"ל ומג"ב עצרו שני מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור. בעת פעילות הכוחות בכפר, מספר חשודים יידו אבנים לעבר הלוחמים שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כמו כן, בכפר חוסאן שבחטיבת עציון נעצר מבוקש אחד החשוד במעורבות בפעילות טרור.

פעילות כוחות צה''ל באיו''ש
פעילות כוחות צה''ל באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

כזכור בערב יום שבת האחרון פתח אחמד ג'עברי, מחבל חמוש וחולה סופני, בירי בחנות מכולת בחברון. תושבים שעמדו מחוץ לחנות בורחים בבהלה פנימה והמחבל ג'עברי ירה לעברם. רונן חנניה יצא ובנו יצאו מהמכולת. רונן נפגע מהירי – ומת בבית החולים. בנו נפצע.

אתמול בשעות הערב הוא הובא למנוחות. בנו, דניאל, ספד לו בעיניים דומעות: "אבא, אבא היקר אני לא מאמין שאני במעמד כזה, אבל אלוהים עשה לי נס שהשאיר אותי בחיים. אבא, זכית למות על קידוש השם ואנחנו נמשיך לחיות על קידוש השם". הבן המשיך: "אני קורא על במה זו לממשלת ישראל להבטיח ולא לרחם על המחבלים. הם רוצים להרוג את כולנו. הם מקדשים את המוות - ואנחנו את החיים. אבא, היית איתי כל הזמן - וגם בדקות האחרונות בחייך. תכף ניפגש בתחיית המתים".

פצועים מהפיגוע בקריית ארבע מגיעים לבית החולים הדסה עין כרם
פצועים מהפיגוע בקריית ארבע מגיעים לבית החולים הדסה עין כרם | צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90

אמש בצהריים נפצעו חמישה חיילים בינוני וקל בפיגוע דריסה בשתי זירות סמוכות: ליד נבי מוסא סמוך ליריחו - ומשם המשיך המחבל לצומת אלמוג והתנגש בתחנת אוטובוס. כשניסה להימלט, הוא נוטרל על-ידי חייל ושוטר. בהמשך נקבע מותו בבית החולים.

לחדשות 13 נודע כי המחבל הוא  ברכאת עודה, תושב העיירה הפלסטינית אל-עזריה השוכנת ממזרח לירושלים. הוא אינו משתייך לארגון זה או אחר, ישב בעבר בכלא הישראלי ושוחרר. במערכת הביטחון סבורים כי המחבל כיוון את הפיגוע כדי לפגוע בחיילי צה"ל ששהו באזור.

זירת הפיגוע ליד יריחו
זירת הפיגוע ליד יריחו | צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90