תקיפה נוספת בסוריה? "בלמנו מטרות עוינות במערב המדינה"

סוכנות הידיעות הסורית טוענת כי מערכות ההגנה האוויריות של המדינה הגיבו ל"מטרות עוינות" בעיר מסייאף, זאת לאחר שאמש ארצות הברית דיווחה כי היא תקפה מספר יעדים במדינה

אזור התקיפה בסוריה

סוכנות הידיעות הרשמית של סוריה SANA דיווחה הערב (חמישי) כי מערכות ההגנה האוויריות הגיבו ל"מטרות עוינות" בשמי העיר מסייאף שבמערב סוריה. ערוץ אל-ערביה הסעודי דיווח כי התקיפה המיוחסת לישראל בטרטוס פגעה במשלוח נשק שיועד לחיזבאללה וכי התקיפות במסייאף כוונו נגד המרכז למחקרים מדעיים באזור. לפי דיווחים בסוריה, שני אזרחים נפצעו.

אזור התקיפה בסוריה
אזור התקיפה בסוריה

סוכנות הידיעות הסורית ציטטה מקור צבאי סורי שאמר: "אמצעי ההגנה אווירית שלנו פעלו היום בסביבות השעה 19:15 כנגד תוקפנות אווירית ישראלית מכיוון הים דרום מערבית למחוז טרטוס. רוב הטילים יורטו. הטילים נורו לעבר הערים חמאה וטרטוס והתוקפנות גרמה לפציעת שני אזרחים, לנזקים ברכוש ולשריפות בחלק ממקומות התקיפה".

אמש, כשהסכם הגרעין ממש על סף חתימה, ארצות הברית דיווחה כי היא תקפה בסוריה תשתיות של מיליציות נאמנות לאיראן. לפי הודעת צבא ארה"ב, הותקפו מתקנים של משמרות המהפכה בדיר א-זור. בצבא ארצות הברית מסבירים כי התקיפות האלו מגנות מפני מתקפה של קבוצות איראניות על כוחות אמריקנים. לדברי בכיר ישראלי, ישראל עודכנה מראש על התקיפה.

משמרות המהפכה באיראן
משמרות המהפכה האיראניים | צילום: רויטרס

שר החוץ האיראני הוציא גינוי על התקיפה בסוריה והכחיש שהמטרות היו קשורות לאיראן. כמו כן, בכל הנוגע לחשש הישראלי מפני הויתורים האמריקנים בהסכם - יועץ הבטחון הלאומי האמריקני ג'ון קירבי אומר: "אנחנו מבינים את הדאגה הישראלית - אבל מאמינים שאנחנו בדרך הנכונה".

בתחילת השבוע גורמים רשמיים באיראן דיווחו כי בכיר רם-דרג במשמרות המהפכה, אבו אל-פדל עליג'אני, ששימש כיועץ צבאי בצבא סוריה נהרג הבוקר בעיר חלב שבמדינה. "עליג'אני נהרג בסוריה במהלך משימת ייעוץ", דווח ברשת "מהר ניוז" והוסיפו כי עליג'אני היה במקור מהעיר איסהפאן שבאיראן.