מתנדב מד"א חיסל את המחבל: "חשבתי שהוא שוטר - ואז הוא ירה"

"נסעתי והבחנתי באדם עם נשק שעומד על הכביש. חשבתי שמדובר בשוטר - ואז הוא ירה לעברי", שחזר חובש שמתנדב במד"א - שנקלע לזירת הפיגוע הרצחני סמוך למחלף יבנה וחיסל את המחבל. "התכופפתי, זינקתי מהרכב ושלפתי את האקדח"

זמן צפייה: 03:56

חובש מתנדב במד"א שנקלע לזירת הפיגוע היום (שלישי) בכביש 4, סמוך למחלף יבנה, הוא זה שנטרל בירי את המחבל שרצח שוטר ופצע עוד ארבעה קל-בינוני. המתנדב שחזר: "נסעתי, והבחנתי באדם עם נשק שעומד על הכביש. בתחילה חשבתי שמדובר בשוטר - ואז הוא ירה לעברי. התכופפתי, זינקתי מהרכב, שלפתי את האקדח ויריתי בו".

לפי החשד, המחבל, מוחמד דרדונה, הינו תושב רצועת עזה שנכנס לישראל כפועל חוקי ב-2021 ואז עבר ליהודה ושומרון, וההערכה במערכת הביטחון כי הוא חדר מהשטחים כשוהה בלתי חוקי. הוא התקרב רגלית לכביש הראשי, ירה בשוטר ואז המשך במסע ירי ופצע עוד ארבעה אזרחים. צוותי מד"א שהוזעקו לזירה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצועים ופינו אותם לבתי החולים אסותא באשדוד וקפלן ברחובות, אך מותו של הגבר שנפצע אנושות נקבע בטרם הגיע למרכז הרפואי. אחד הפצועים קל הוא רופא בכיר בביה"ח אסותא אשדוד, שעצר בזירה כדי לסייע לפצועים. חקירת האירוע הוטלה על ימ"ר מרכז.

זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4 | צילום: דוברות מד"א
זירת הפיגוע בכביש 4
זירת הפיגוע בכביש 4

חובש רפואת חירום במד"א אבנר בן דוד, שהגיע לזירה סמוך למחלף יבנה, סיפר: "הגענו לזירה בכוחות גדולים, ראינו גבר בשנות ה-30 בשולי הכביש כשהוא מחוסר הכרה, ללא דופק ונשימה ועם פצעי ירי בגופו, התחלנו לבצע בו פעולות החייאה, העלנו אותו לניידת הטיפול הנמרץ ופינינו אותו במהירות לבית החולים תוך המשך ביצוע פעולות החייאה כשמצבו קריטי".

בית חולים אסותא נערכים להגעת הפצועים
פצועים מגיעים לביה"ח אסותא אשדוד | צילום: בית חולים אסותא

פראמדיק מד"א עומר ויסמן וחובשת בכירה במד"א לואיז רבינוביץ, שהעניקו טיפול רפואי לפצוע בצומת ניר גלים, סיפרו: "במקביל לדיווח על הפיגוע במחלף יבנה התקבל במוקד 101 של מד"א על פצוע מרסיסי זכוכיות בצומת ניר גלים. כשהגענו לצומת ראינו את הפצוע יושב בתוך רכב עם שימשות מנופצות. הוא סיפר לנו שהוא חלף עם רכבו שנפגע מהירי בזירת הפיגוע והמשיך בנסיעה עד לחבירה איתנו. הוא היה בהכרה מלאה וסבל מפציעות מרסיסי זכוכיות בפלג גופו העליון. העברנו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו אותו לבית החולים כשמצבו בינוני".