הותר לפרסום: סמל אייל שיינס, בן 19 מקיבוץ אפיק, נפל בדרום הרצועה

סמל אייל שיינס, בן 19 מקיבוץ אפיק, לוחם בגדוד 931 שבחטיבת הנח"ל, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. מניין חללי המלחמה עומד על 668, בהם 314 לוחמים שנהרגו בקרבות בעזה

זמן צפייה: 00:18

דובר צה"ל התיר הבוקר (שישי) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל אייל שיינס, בן 19 מקיבוץ אפיק, לוחם בגדוד 931 של חטיבת הנח"ל.

מתחילת המלחמה נפלו 668 חיילי צה"ל, בהם 314 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

סרן אלון סאקאג'יו ז"ל, זירת האירוע בג'נין
סרן אלון סאקאג'יו ז"ל, זירת האירוע בג'נין | צילום: דובר צה"ל

אתמול הותר לפרסום כי סרן אלון סאקאג'יו, מפקד צוות צלפים בסיירת חרוב, בן 22 מחדרה, נפל בלילה בין רביעי לחמישי מפיצוץ מטען במהלך פעילות מבצעית בג'נין. לוחם נוסף נפצע באורח קשה בתקרית, ובנוסף נפצעו קצין צה"ל, פראמדיקית ושלושה לוחמים באורח בינוני. כמו כן, קצין צה"ל, לוחם מילואים ושמונה לוחמים נוספים נפצעו באורח קל. כלל הלוחמים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים.

מממצאי התחקיר הראשוני של האירוע הקשה עולה כי במהלך פעילות הכוחות לסיכול תשתיות טרור של חמאס במחנה הפליטים בג'נין, נכנסו הכוחות מכמה כיוונים. באחד מהם עלה רכב תאג"ד על מטען - וצוות לוחמים הוזעק לחלץ אותו.

כשהגיע הכוח הנוסף, הופעל מטען חבלה אחר – שגרם לפגיעות הקשות. בציר שבו התפוצץ המטען עבר כלי הנדסי שחישף את השביל על מנת לנטרל אותו ממטענים, אך לפי הערכות, המטענים הוטמנו בעומק של כמטר וחצי באדמה, ולכן לא התפוצץ בפעולת החישוף.

רס"ל במיל' גרוס מלכיה
רס"ל במיל' גרוס מלכיה | צילום: דובר צה"ל

ביום שבת התיר דובר צה"ל לפרסום כי רס"ל במיל' מלכיה גרוס, בן 25 מסוסיא, לוחם בגדוד השריון 9212, חטיבת אגרוף הברזל (205), נפל בקרבות בדרום הרצועה. הוא הועלה מדרגת סמ"ר לדרגת רס"ל לאחר מותו.

ראש המועצה האזורית הר חברון אלירם אזולאי מסר: "תושבי המועצה מרכינים ראש בעצב וכאב רב עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו ברפיח של מלכיה גרוס, בן 25 מסוסיא, לוחם בחטיבת שריון 205 אגרוף הברזל. מלכיה הוא החלל הרביעי מהישוב סוסיא . מלכיה סיים לימודי הוראת מתמטיקה, תוך כדי לימודיו לימד והיה אהוב על תלמידיו. אהב את הבריות, טוב לב. תמיד הסתובב עם ספר ביד. בשעה קשה זו נבקש לחבק ולחזק את משפחת גרוס ואת קהילת סוסיא כולה ולהשתתף בצערה העמוק. יהי זכרו ברוך".