רס"ל במיל' מלכיה גרוס, בן 25 מסוסיא, נפל בדרום הרצועה

רס"ל במיל' מלכיה גרוס, לוחם שריון בן 25 מסוסיא, נפל בקרב בדרום רצועת עזה. אתמול הובאו למנוחות רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי (27) מתל אביב ורס"ל במיל' עומר סמדג'ה (25) מגנות הדר, לוחמים בחטיבת אלכסנדרוני שנפלו מפגיעת פצמ"רים של חמאס במרכז הרצועה

רס"ל במיל' גרוס מלכיה
רס"ל במיל' גרוס מלכיה | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הערב (שבת) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: רס"ל במיל' מלכיה גרוס, בן 25 מסוסיא, לוחם בגדוד השריון 9212, חטיבת אגרוף הברזל (205). הוא הועלה מדרגת סמ"ר לדרגת רס"ל לאחר מותו.

ראש המועצה האזורית הר חברון אלירם אזולאי מסר: "תושבי המועצה מרכינים ראש בעצב וכאב רב עם היוודע הבשורה הקשה על נפילתו ברפיח של מלכיה גרוס, בן 25 מסוסיא, לוחם בחטיבת שריון 205 אגרוף הברזל. מלכיה הוא החלל הרביעי מהישוב סוסיא . מלכיה סיים לימודי הוראת מתמטיקה, תוך כדי לימודיו לימד והיה אהוב על תלמידיו. אהב את הבריות, טוב לב. תמיד הסתובב עם ספר ביד. בשעה קשה זו נבקש לחבק ולחזק את משפחת גרוס ואת קהילת סוסיא כולה ולהשתתף בצערה העמוק. יהי זכרו ברוך".

מתחילת המלחמה נפלו 665 חיילי צה"ל, בהם 313 לוחמים שנהרגו בקרבות ברצועת עזה מאז שהחל התמרון הקרקעי. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

הלווייתו של רס"ל במיל' עומר סמדג'ה
הלווייתו של רס"ל במיל' עומר סמדג'ה | צילום: פלאש 90

אתמול הובאו למנוחות רס"ל במיל' סעדיה יעקב דרעי (27) מתל אביב ורס"ל במיל' עומר סמדג'ה (25) מגנות הדר, לוחמים בחטיבת אלכסנדרוני שנפלו שלשום במרכז הרצועה מירי פצמ"רים של חמאס. אלפים ליוו אותם בדרכם האחרונה. הלווייתו של רס"ל סמדג'ה התקיימה בבית העלמין הצבאי בנתניה, ורס"ל דרעי נטמן בבית העלמין הצבאי בחולון.

רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי, רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה
רס"ל (מיל') סעדיה יעקב דרעי, רס"ל (מיל') עומר סמדג'ה

סמדג'ה הוא בנו של הג'ודוקא אורן סמדג'ה, זוכה המדליה האולימפית. לאחר קבלת הבשורה המרה, סמדג'ה - שיום קודם ציין את יום הולדתו ה-54 - פנה לחיילי צה"ל שלוחמים כעת ברצועת עזה, וביקש מהם לא לעצור: "מפה, מהמקום הזה, אני אומר לכם - תרימו את הראש, תמשיכו כמה שיותר חזק. התחלנו חזק, תמשיכו להגביר, ואל תעצרו עד שננצח".

אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר
אורן סמדג'ה בהלוויית בנו עומר | צילום: פלאש 90

דרעי הותיר אחריו את רעייתו רחלי ושני ילדיו הקטנים, הללי בת השנתיים וינון בן השנה. דרעי למד כאברך בישיבת יפו, הוא רצה להיות רב וגם הוא גויס ב-7 באוקטובר כלוחם במילואים. אלמנתו רחלי סיפרה כי הציפה אותה תחושה רעה כאשר בעלה גויס שוב למילואים, אך הפעם לא נשלח לצפון, אלא לעזה: "לא חשבתי לרגע שאני אהיה אלמנה ואם ליתומים".

אימו, הפובליציסטית ללי דרעי, אמרה בהלווייתו: "עלינו לחפש אחדות בין כולנו. תוציאו את רגליכם מהבוץ הטובעני של השיקולים הזרים והאינטרסים הצרים ותעלו לעם. אתם חייבים לנו את זה. סעדיה יקר שלי, הוכחת שאין סתירה בין התורה לבין הזכות לשרת בצה"ל. זה לא שוויון בנטל. זה שוויון בזכות".