פרחים ונרות בזירה בת"א, המחבל עבד בבתי"ס בקריית אונו: "זו תאונה"

ביום שאחרי הפיגוע שבו נרצח אלסנדרו פריני, בן 36, תייר איטלקי, הגיעו רבים - בהם תיירים - לזירה. חלקם הניח פרחים והדליק נרות לצד תמונתו. "זה מפחיד", אמר אחד מהם לחדשות 13. המחבל יוסף אבו ג'אבר עבד כמנקה בבתי"ס בקריית אונו. אחיו: "לא פיגוע"

זמן צפייה: 04:02

כחצי יממה אחרי הפיגוע הרצחני בטיילת תל אביב, שגבה את חייו של אלסנדרו פריני (36), תייר איטלקי מרומא שהגיע לחופשה בישראל - הגיעו הבוקר (שבת) רבים למקום לזירת הירי והדריסה. חלקם הניח זר פרחים לצד תמונתו של פריני. הבוקר התברר כי המחבל, יוסף אבו ג'אבר (45), עבד בעבר כמנקה בתיכון בן צבי בקריית אונו, ולאחר מכן עבר לעבוד בחטיבת הביניים שז"ר. הוא הועסק על-ידי חברה קבלנית.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2304081509' autoplay='0' credit='' desc='אחיו של המחבל: "זו תאונה, לא פיגוע"' poster='' kid='1_xy8exokn' duration='']

אלסנדרו פריני
אלסנדרו פריני

חולקים כבוד אחרון לאלסנדרו פאריני, שנרצח בפיגוע
חולקים כבוד אחרון לאלסנדרו פאריני, שנרצח בפיגוע

הלילה מדינות מעבר לים גינו את גל הטרור. בהודעה מטעם ארצות הברית נכתב: "אנו מגנים בחריפות את התקפות הטרור בגדה המערבית ובתל אביב. אנו שולחים את תנחומינו העמוקים למשפחות הקורבנות וליקיריהם, ומאחלים החלמה מלאה לפצועים. ארה"ב עומדת לצד הממשלה ולצד עם ישראל. אנו נמצאים בקשר הדוק עם השותפים הישראלים, ומאשרים את המחויבות המתמשכת שלנו לביטחונם".

בנוסף לארצות הברית, גם באיטליה, ממנה כאמור הגיע פאריני, הגיבו ומסרו: "ליבנו עם העם בישראל ועם המשפחות". ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני כתבה בטוויטר: "צער עמוק ותנחומים על מותו של אחד מבני ארצנו בפיגוע שאירע בערב בתל אביב. הממשלה נמצאת בקשר עם הרשויות בישראל כדי לעקוב אחר העדכונים והמעורבות האפשרית של אזרחים איטלקים נוספים בתקיפה".

שר החוץ אלי כהן שוחח היום עם שר החוץ האיטלקי, אנטוניו טייאני, והביע תנחומים על מותו של פארינו: "ישראל ואיטליה עומדות מאוחדות אל מול הטרור המאיים על כולנו. בשיחה עם שר החוץ האיטלקי הבעתי את תנחומי בשם ממשלת ישראל והעם בישראל, ושמעתי משר החוץ טייאני כי ממשלת איטליה עומדת לצידה של ישראל בימים קשים אלה בהם אנחנו נמצאים תחת התקפת טרור ותומכת במאמציה של ישראל להרגעת הרוחות".

זירת הפיגוע בתל אביב
זירת הפיגוע בתל אביב | צילום: דוברות המשטרה

גם בארץ פורסמו גינויים לאירועים. עאדל בדיר, ראש עיריית כפר קאסם, ממנה הגיע המחבל בפיגוע בתל אביב, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר היתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום".

בנוסף לראש העיר, גם חבר הכנסת מטעם רע"מ וליד טאהא הגיב: "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר היתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום".

השר לשעבר עיסאווי פריג': "יום קשה וכואב. משתתף בצער משפחות ההרוגים ושולח איחולי החלמה לפצועים. אין ולעולם לא תהיה כל הצדקה לפגיעה באזרחים חפים מפשע".

זירת הפיגוע בטיילת תל אביב, קויפמן, אמבולנס בת''א, אמבולנס בטיילת, אמבולנס בים
זירת הפיגוע בטיילת תל אביב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

זירת הפיגוע ברחוב קויפמן בתל אביב
זירת הפיגוע בטיילת תל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כאמור, הבוקר הגיעו רבים לזירת הפיגוע - חלקם תיירים ששוהים במלונות שעל הטיילת. "זה מאוד מפחיד", אמר אחד מהם לחדשות 13. "לא ציפינו לזה". אחר הוסיף: "לא ידענו אם מדובר בתאונת דרכים או שזה אכן פיגוע. ניסינו לגשת להגיש עזרה ואז הבנו שאנחנו בלב אירוע טרור". עם זאת, כמה מהם הדגישו כי חרף המתיחות הביטחונית - הם לא מתכוונים לבטל את חופשתם ולשוב הביתה.

בינתיים, בבית החולים איכילוב עדיין מאושפזים שלושה פצועים מתוך שבעה שפונו אמש מזירת הפיגוע. מצבם קל עד בינוני. בתוך כך, בבית החולים הדסה עין כרם עדיין מאושפזת במצב אנוש האם שאיבדה את שתי בנותיה - בנות 16 ו-20 - בפיגוע בפיגוע בבקעת הירדן, ונשקפת סכנה ממשית לחייה.