שב"כ: סוכלה תשתית טרור של פלסטינים שתכננו פיגוע ירי בישראל

מספר פלסטינים נעצרו בחודשים האחרונים, בהם תושבי ג'נין ומחנה הפליטים בלאטה בשכם. אחד מהם הוא קרוב משפחתו של עלאם כעבי, פעיל החזית העממית ששוחרר בעסקת שליט ושוהה כעת בלבנון. במסגרת החקיקה הוסגרו כלי נשק שהיו ברשותם

מעצר החשודים
מעצר חשודים (אילוסטרציה) | צילום: דוברות המשטרה

שירות הביטחון הכללי חשף היום (שלישי) תשתית טרור של פלסטינים שתכננו לבצע מספר פיגועים בישראל, בהם פיגוע ירי - וכוונה על ידי פעיל החזית העממית מלבנון. בפעילות משותפת עם צה"ל, נעצרו בחודשים האחרונים מספר פלסטינים, שהונחו על ידי עלאם כעבי, פעיל החזית העממית ששוהה בלבנון ושוחרר במסגרת עסקת שליט.

כעבי הוא פעיל מוכר, משכם במקור, שגורש לרצועת עזה וכיום שוהה בלבנון. לפי השב"כ, הוא מוביל פעולות טרור במסגרתן מגייס פעילים פלסטינים, חלקם קרובי משפחתו, לפיגועים בישראל. אחד העצורים הוא מראד כעבי, תושב מחנה הפליטים בלאטה בשכם. בפעילות נעצר גם חאלד אבו אלהיג'א, תושב ג'נין.

העצורים מראד כעבי וחאלד אבו אלהיג'א

בחקירתו בשב"כ של מראד כעבי עלה כי הונחה על ידי עלאם לבצע פיגועי ירי. במסגרת החקירה הוסגרו שני נשקי M-16 שהיו ברשותם. בחקירתו של אבו אלהיג'א עלה כי הוא גויס על ידי עלאם לבצע פיגועים ולעמוד בראש חולייה צבאית שתפעל באזור ג'נין.  נגד השניים הוגשו כתבי אישום בבית המשפט הצבאי בשומרון.  בנוסף לשניים, נעצרו פלסטינים נוספים שתכננו פיגועים.