2 יהודים נאשמים בטרור: "תקפו משפחה פלסטינית בגרזן"

כתב אישום הוגש נגד חנוך עקיבא (25) מירושלים ורז חיים גרון (21) מיצהר, בחשד שתקפו בגרזן ובאבנים משפחה פלסטינית בחווארה. השניים הגיעו מצוידים גם בפטיש וגז פלפל "במטרה לתקוף מתוך מניע לאומני" יחד עם אנשים נוספים

זמן צפייה: 02:59

כתב אישום הוגש היום (חמישי) נגד חנוך עקיבא רבין (25) מירושלים ורז חיים גרון (21) מההתנחלות יצהר, לאחר שתקפו בגרזן ואבנים משפחה שערכה קניות בעיירה הפלסטיניתץ חווארה. מכתב האישום שהוגש לבית המשפט המחוזי מרכז עולה כי הנאשמים הגיעו יחד עם 8-10 אנשים נוספים לחווארה כשהם מצוידים בגרזן, פטיש חירום, אבנים וגז פלפל, במטרה לבצע מעשה טרור כלפי משפחת פלסטינים מתוך מניע לאומני.

המשטרה והשב"כ תחקרו את האירוע, ומהחקירה עלה כי החשודים יחד עם התוקפים הנוספים יצאו מהרכב רעולי פנים והחלו ליידות אבנים לעבר רכבם של המתלוננים, ורכבים נוספים שהיו באזור ולעבר הסופר. בהמשך, חנוך רץ לכיוון רכבם של המתלוננים והכה עם הגרזן בחלון האחורי של הרכב, ולאחר מכן הגיע רז והשליך אבן לעבר החלון האחורי.

חנוך המשיך להכות עם הגרזן עד שניפץ את החלון האחורי ובהמשך ניפץ גם את החלונות השמאליים של הרכב, כל זאת כשרז ממשיך להשליך אבנים על החלון האחורי. לאחר שחנוך ניפץ את החלון שסמוך לאחד המתלוננים, המשיך והיכה באמצעות הגרזן את המתלונן שישב במושב הנהג, שבתגובה הרחיק את גופו והרים את ידיו, כך שהגרזן פגע בכתפו וידו.

פעילות צה''ל בחווארה חייל חיילים
עמדת צה''ל בחווארה | צילום: דובר צה''ל

במקביל, אחד מהאחרים שנכחו השליך אבן לעבר החלון הקדמי הימני של הרכב, ניפץ אותו, והמשיך להשליך אבנים לתוך הרכב. רז הצטרף והשליך אבנים לתוך הרכב ואף פגע בראשו של אחד המתלוננים. כשהמתלוננים החלו להימלט ברכב מהמקום, הנאשמים והאחרים המשיכו ליידות לעברם אבנים, והתיזו גז פלפל לתוך הרכב שחלונותיו נופצו.

במהלך האירוע צעקו הנאשמים והאחרים: "מוות לערבים" וכתוצאה ממעשיהם נגרמו למתלוננים חבלות רבות, ונזקים לכלי הרכב שלהם. כתב האישום מייחס להם עבירות של מעשה טרור של חבלה בכוונה מחמירה בצוותא חדא וחבלה במזיד ברכב בצוותא חדא ממניע גזעני. במקביל, הוגשה בקשה לעצור את הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.