המחבל - בן 22 מג'נין המזוהה עם הג'יהאד: "רוצה להיות שאהיד"

כאמל אבו בכר, בן 22 מאזור ג'נין, הוא המחבל שביצע את פיגוע הירי בת"א שבו נרצח חן אמיר, סייר עירוני בן 42. אבו בכר היה מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי והשאיר מכתב שבו "הביע את רצונו להקריב את עצמו ולהפוך לשאהיד"

זמן צפייה: 01:26

המחבל שביצע את פיגוע הירי הערב (שבת) בתל אביב, שבו נרצח חן אמיר, סייר ביטחון עירוני בן 42, הוא כאמל אבו בכר, בן 22 מאזור ג'נין. הוא מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי. המפכ"ל רב-ניצב יעקב שבתאי, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי הוא הותיר אחריו מכתב שבו הביע את רצונו "להקריב את עצמו ולהפוך לשאהיד". הוא היה מבוקש על-ידי כוחות הביטחון לאחר שבעבר היה מעורב בפיגועים.

כאמל אבו בכר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב הערב

הפיגוע התרחש מעט אחרי 19:00 בצומת הרחובות מונטיפיורי ואלנבי שבעיר. המחבל עורר את חשדם של שני סיירי ביטחון עירוניים, שהורו לו לעצור. הוא פתח לעבר באש ופצע את חן אמיר באורח אנוש. חברו ירה לעבר המחבל ונטרל אותו. זמן קצר לאחר מכן נקבע מותו של אמיר בבית החולים איכילוב.

מכתב שהשאיר המחבל כאמל אבו בכר לפני הפיגוע

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב על הפיגוע: "משבח את אנשי הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב על ערנותם וחתירתם למגע, שבכך סיכלו פיגוע חמור בהרבה. כוחות הביטחון שלנו יבואו חשבון עם כל מבקשי נפשנו".