פיגוע שלישי בחווארה: שני חיילים נפצעו קשה ובינוני מירי

על אף תגבור הכוחות באזור, פיגוע שלישי בשבועות האחרונים בעיירה הפלסטינית הסמוכה לשכם. רכב חולף ביצע ירי לכיוונם של שני לוחמים מחטיבת כפיר. הם פונו לביה"ח בילינסון, כאשר מצבו של אחד קשה ושל השני בינוני

זמן צפייה: 03:39

פיגוע ירי בחווארה: רכב חולף ביצע הערב (שבת) ירי לכיוונם של שני לוחמים מחטיבת כפיר בשנות ה-20 לחייהם בחווארה, שטופלו בזירה על ידי כוחות הרפואה של צה"ל, כאשר מצבו של אחד קשה ושל השני בינוני, והם פונו לבית החולים בילינסון. מצוד מתקיים אחר המחבלים וצומת תפוח נחסם לתנועה, כוחות הביטחון פועלים באזור העיירה ביתא.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן הגיב לאחר הפיגוע: "זה מתחיל להרגיש כמו הפקרות. שלושה פיגועי ירי באותו הטווח. הכתובת מדממת מהקיר. אני דורש מראש הממשלה לפרסו מחסומים באזור שכם וחווארה ולצאת למבצע צבאי".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-2503232113' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='' duration='0'']

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר לאחר הפיגוע כי הוא "קורא להתפלל לשלומם של הפצועים ומבקש לכנס את הקבינט מיד עם חזרת ראש הממשלה לארץ ולקבל החלטות. חיילי צה"ל ומתיישבי יהודה ושומרון נוסעים בכבישים מוכי טרור. הגיע הזמן לעשות סדר בכפר, להציב מחסומים קבועים, לסגור החנויות שמהוות סיכון ביטחוני ולהשליט סדר - הכתובת על הקיר".

Whatsapp Image 2023 03 20 At 1
חיילים בחווארה לאחר הפיגוע בשבוע שעבר | צילום: רויטרס

מדובר בפיגוע השלישי בשבועות האחרונים בעיירה, על אף תגבור הכוחות של צה"ל באזור. הפיגוע התקיים קרוב מאוד למקום בו התרחשו שני הפיגועים הקודמים ויומיים בלבד לאחר שהתחיל חודש הרמדאן.