הנרצח השלישי בפיגוע באריאל: מוטי אשכנזי, בן 59 מיבנה

לאחר שפורסמו שמותיהם הנרצחים תמיר אביחי ומיכאל לדיגין, הותר לפרסום שמו של נרצח נוסף בפיגוע המשולב באריאל: מרדכי (מוטי) אשכנזי, אב לשלושה וסב לשני נכדים שעבד כספק בחברת 'אמישראגז' באיזור השומרון. משפחתו סיפרה כי הוא היה "אדם אוהב מלא שמחת חיים"

זמן צפייה: 04:15

הערב (שלישי) הותר לפרסום שמו של הנרצח השלישי בפיגוע המשולב באריאל: מוטי (מרדכי) אשכנזי, בן 59 מיבנה, אב לשלושה וסב לשני נכדים שעבד כספק בחברת 'אמישראגז' באיזור השומרון. מוקדם יותר פורסמו שמותיהם של הנרצחים מיכאל לדיגין, נהג משאית בן 36 מבת ים, ותמיר אביחי, בן 50 מקריית נטפים. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה מאושפזים שני פצועים קשה - דוד כרמיאל, בן 35 מעלי זהב, וישי שאולוב, המאבטח בן ה-39 מאריאל.

משפחתו של אשכנזי סיפרה: "מוטי היה אדם אוהב מלא שמחת חיים, בעל למופת ואיש משפחה עם נשמה ענקית שתמיד אהב לעזור לכולם. הוא אהב את החיים וניצל כל רגע לעטוף את המשפחה בחום ואהבה. זו אבידה גדולה לכולנו ולכל מי שהכיר אותו".

מוטי אשכנזי, שנרצח בפיגוע באריאל
מוטי אשכנזי, שנרצח בפיגוע באריאל | צילום: באדיבות המשפחה

מעיריית יבנה נמסר כי "בצער רב התבשרנו היום על מותו של תושב העיר, מוטי (מרדכי) אשכנזי ז"ל שנרצח בדם קר על-ידי מחבל נתעב בפיגוע באזור התעשייה באריאל. אנו משתתפים בצער המשפחה ועומדים לצידה בכל אשר יידרש. בשם תושבי העיר כולנו מחזקים אותם בשעה קשה זו".

הותיר אחריו 6 ילדים. תמיר אביחי
הותיר אחריו 6 ילדים. תמיר אביחי | צילום: בהסכמת המשפחה

הנרצח תמיר אביחי הובא הערב למנוחות בבית העלמין בברקן. שחר, בתו, אמרה בהלוויה: "אבא המלך שלי, למה הלכת בלי להגיד שלום אתה החבר הכי טוב שלי. היחידי שמכיל אותי ויודע איך להיכנס לי ללב. הייתי נותנת הכל ושתגיד שעבדת עלינו. איך עזבת אותי אתה החבר הכי טוב שלי אני מצטערת אם לא אמרתי מספיק - אתה האבא הכי טוב בעולם. אבא אתה עברת איתי הכל. כל החיים רצית שיהיה לי טוב ועכשיו לא טוב לי. אבא זאת אני בבקשה אתה לא יכול לשמור אותי לבד"

מוקדם יותר היום אמרה לחדשות 13 בתו הנוספת של אביחי, לירון: "הבוקר קמנו למציאות הזויה וראינו שהיה עוד פיגוע, ופתאום זה מגיע למציאות שלך, ואיך אפשר לחיות בה ואיך אפשר להתרגל. אבא שלי היה מלא שמחת חיים ועכשיו תחסר הרבה שמחת חיים בעולם"

בת נוספת של אביחי, שיראל, אמרה: "רצינו להגיד תודה לחייל שירה במחבל ולא חשב פעמיים. רצינו להודות לך שמענת את הרצח הבא. למשפחות השכולות האחרות אנחנו פה איתכן וחוות איתכן את הכל".

ההרוג השני בפיגוע באריאל, מיכאל לדיגין
מיכאל לדיגין, שנרצח בפיגוע באריאל

כאמור, בשעות הבוקר באזור העיר אריאל, אירע הפיגוע כאשר מחבל בן 19 בשם מוחמד סוף מהכפר חארס גרם לאובדן כבד: שלושה גברים בגילאי ה-30 וה-50 לחייהם נרצחו בפיגוע, ושלושה נוספים מאושפזים בבית החולים בילינסון בפתח תקווה במצב אנוש וקשה, והרופאים נלחמים על חייהם.

המפגע הכיר את אזור התעשייה הצמוד לאריאל ועבד בחברת ניקיון עם היתר עבודה להיכנס לשטחי B ו-C. על פי דיווחים בכלי תקשורת הפלסטינים, סוף שייך ארגונית לפת"ח, ואביו הוא אסיר משוחרר מהנהגת תנועת הפת"ח.

המחבל הגיע לשער הכניסה של אזור התעשייה הנמצא סמוך לעיר אריאל, שם דקר את המאבטח ופצע אותו קל. משום שהמקום היה עמוס אנשים, המאבטח ירה כמה יריות לאוויר והמחבל נמלט לתחנת הדלק הסמוכה - שם דקר שלושה אנשים נוספים, ופצע אותם. אז גנב המחבל רכב ואיתו נמלט לכיוון כביש 5, שם התנגש ברכב אחר וגם למותו של גבר כבן 50 במקום.

אזרח ישראלי עצר עם מכוניתו, ואז השתלט המחבל גם על הרכב שלו, גנב אותו ונסע. משהבין שהוא עומד להילכד על ידי כוחות הביטחון, המחבל פנה לכיוון השני ונסע כנגד כיוון התנועה. עד מהרה או התנגש במספר מכוניות נוספות, יצא מהרכב ונוטרל על ידי חיילים ואזרחים שהיו במקום.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2211150519' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='החייל שנטרל את המחבל מדבר על האירוע' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1668513254/uploads/2022/903322863.jpg' kid='1_trtfq5f6' duration='']

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, שהכיר את הנרצח תמיר אביחי ביכה את מותו ואמר: "זה רגע קשה לכולנו. שלושה נרצחים ושלושה פצועים. אנחנו מחבקים את המשפחה ואת הישוב קריית נטפים ברגע הקשה הזה".

דגן הוסיף: "תמיר היה אדם מאיר פנים כולו מלא בטוב, וברצון לעזור לאנשים אחרים, איש חסד, אדם ציוני בכל רמ"ח איבריו, תמיד כשהייתי פוגש אותו הוא היה מקדים שלום בחיוך הרחב שלו. כל מכיריו אהבו אותו. הפרח המאיר והשמח נקטף ביד זדונית של ברברים", עוד אמר: "אני אומר מכאן,  אנחנו לא נשבר, תושבי השומרון וכל מדינת ישראל ימשיכו להרים ראש, לבנות לחיות לנטוע. החיים והטוב של עם ישראל ינצחו את הרע והחושך של המחבלים של ה'רשות הפלסטינית'".