פרסום ראשון: משפחת גולדין - "צריך להפוך את משוואת השבויים"

משפחתו של החייל שגופתו מוחזקת בעזה פרסמה סרטון נגד עסקה עם חמאס - ועוקצת את ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון ליברמן

שחרור אסירי חמאס, הדר גולדין. קמפיין נגד שחרור אסירי חמאס | צילום: מתוך הסרטון של "פרויקט העוז"<

הדיווחים בסוף השבוע בעיתונות הערבית על משא ומתן ועסק שבויים מתפרשים כישראל כמהלך ציני של יחסי ציבור לחמאס. המשפחות של החיילים שנהרגו וגופותיהם מוחזקות בידי החמאס הבהירו שלא קיבלו שום דיווח מהימן מגורמים ישראליים על דבר כזה, ובישראל מבהירים כי לא מתוכננת עסקה שכזו.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"אין שום פריצת דרך משמעותית, אך המאמץ נמשך כל הזמן", הבהיר שר הביטחון ליברמן. השר צחי הנגבי הוסיף כי "אין לשחרר אסירים - לא תמורת מידע, לא תמורת גופות, לא תמורת מסתננים שהסתננו לעזה". אליהם מצטרף השר בנט שאומר כי אסור להיכנע לדרישות חמאס.

צור גולדין. ''לשנות את המשוואה''
צור גולדין. ''לשנות את המשוואה''

דווקא היום מתחילה משפחת גולדין, שבנה הדר נהרג במבצע "צוק איתן" וגופתו מוחזקת בידי חמאס, בשלב חדש במאבקה הציבורי נגד עסקאות מחבלים באמצעות סרט הסברה שלא חוסך ביקורת מראש הממשלה ושר הביטחון. מטרת המהלך, שזכה לכותרת "פרויקט העוז" ומופיע בעמוד הפייסבוק "הדר שלי", הוא שינוי המשוואה: שלילה של עסקת מחבלים חיים תמורת גופות ולחץ ציבורי-ישראלי על הממשלה להפעלת לחץ על חמאס עד שישחרר ויחזיר את הגופות ארצה.

"אנחנו יכולים לגרום לכך שמי שמחזיר בשבויים או חללים שלנו ישלם מחיר גבוה על כל רגע שהם ברשותו", נאמר בסרטון מי שמוביל את המהלך הוא צור, אחיו התאום של הדר ז"ל, שמאמין בגיוס הציבור ללחץ על ממשלת הימין שיביא לשינוי מגמה. "הגיע הזמן שנצא מהקיבעון המחשבתי ומהמשוואה שהכתיב לנו חמאס".