גלנט בצל האיומים מאיראן: "מוכנים מול אויבים קרובים ורחוקים"

במסגרת תרגיל שקיים לבחינת מוכנות העורף במחוז חיפה, שר הביטחון התייחס במרומז לאיומי הנקמה מכיוון טהרן, לאחר חיסול בכיר משמרות המהפכה בדמשק - ואמר: "אנחנו מגבירים את המוכנות שלנו ומכים את האויבים שלנו בכל רחבי המזרח התיכון"

זמן צפייה: 03:14

שר הביטחון יואב גלנט התייחס היום (רביעי) במרומז לאיומים שהשמיעו גורמים בכירים באיראן בעקבות חיסולו של מפקד כוח קודס בסוריה ובלבנון, מוחמד רזא זהדי, בתקיפה המיוחסת לישראל בסמוך לשגרירות איראן בדמשק. "אנחנו צריכים להיות ערוכים ומוכנים לכל תרחיש ולכל איום, כנגד אויבים קרובים וכנגד אויבים רחוקים", אמר שר הביטחון, והבטיח: "אנחנו נדע כיצד להגן על אזרחי ישראל ואנחנו נדע כיצד לתקוף את האויבים שלנו".

בהמשך דבריו, שר הביטחון עדכן שמערכת הביטחון "מגבירה את פעילותה" מול חיזבאללה, ואמר ברמיזה לתקיפה בדמשק כי ישראל "מכה את האויבים שלה בכל רחבי המזרח התיכון". בהתייחסות לחזרת המפונים מהצפון לבתיהם אמר: "אחד הנושאים שיגיעו לפתחנו בתקופה קרובה יהיה כיצד אנחנו מתמודדים עם הנושא של החזרת התושבים לבתיהם. אנחנו מעדיפים את דרך ההסדרה וההסכמה שתביא לכך שיוסר האיום, אל עלינו לקיים היערכות לאפשרות כוחנית בלבנון שיכולה לקחת בחשבון גם תרחיש של מלחמה".

לסיום הוסיף: "התוצאה בשדה הקרב נקבעת לפי מה שאתה גורם לאויב, אבל גם מה שהוא גורם לך וכשאנחנו נגיע, אם חלילה נגיע למערכה כזאת, צריך שכמות הנפגעים, כמות הנזק לשטחנו תהיה קטנה ככל הניתן וכמות הנזק בצידם תהיה גדולה ככל הניתן". גלנט הדגיש כי הוא אינו מייחל למלחמה בלבנון, אך הוסיף באזהרה שתרחיש זה יהיה "אתגר קשה למדינת ישראל - אבל קטסטרופה לחיזבאללה וללבנון".

גלנט ובכירי הצבא על הכוונת: שלטים באיראן מאיימים בנקמה על החיסול בדמשק
שלטים בטהרן: גלנט ובכירי צה"ל על הכוונת

כאמור, דבריו של שר הביטחון מגיעים ברקע הגברת הכוננות לתגובה איראנית נגד מטרות ישראליות, שעשויה להגיע בדמות פעולה התקפית ישירה שתבצע טהרן, או באמצעות הפעלת אחת משלוחותיה במזרח התיכון. הבוקר נתלו בבירה האיראנית שלטים עם תמונותיהם של גלנט, הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלופי המטכ"ל - כשעליהן כוונות נשק. זאת, בנוסף לכיתוב בעברית ובאנגלית, המבטיח נקמה. במקביל, דובר משמרות המהפכה איים: "בקרוב נהיה עדים לתקיפות קטלניות נוספות נגד ישראל".