גלנט בפיקוד הצפון: "נרחיב את המערכה ונגביר את קצב התקיפות"

ברקע המתיחות הגוברת בצפון, שר הביטחון קיים הערכת מצב בגבול הצפון, צפה בסיכול הממוקד של סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה - והתחייב: "נגביר את התקיפות, רודפים אחרי חיזבאללה בכל מקום בו הוא פועל"

זמן צפייה: 01:25

שר הביטחון יואב גלנט ביקר היום (שישי) בפיקוד הצפון, שם קיים הערכת מצב עם מפקד הפיקוד האלוף אורי גורדין - וצפה בסיכול הממוקד של סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה, עלי עבד אלחסן נעים. במהלך הביקור, שנעשה ברקע המתיחות הגוברת בגזרה הצפונית ובצל אזעקות בלתי פוסקות ביישובי האזור, גלנט החריף את הטון והתחייב: " נגביר את הקצב ונרחיב את המערכה".

"אנחנו הופכים מהודפים לרודפים אחרי חיזבאללה, בכל מקום שחיזבאללה נמצא אנחנו מגיעים", אמר שר הביטחון, "זה נכון לביירות, בעלבכ, צור, צידון, נבטיה ולכל רוחב הגזרה וזה נכון גם למקומות הרבה יותר מרוחקים כמו דמשק ועוד - בכל מקום שבו אנחנו צריכים לפעול, אנחנו נפעל".

עוד אמר: "מי שאחראי לנזק החמור בלבנון זה חיזבאללה ומי שאחראי לכך שיש נפגעים רבים בארגון החיזבאללה זה נסראללה באופן אישי. יש להם למעלה מ-320 מחבלים שנהרגו, ואנחנו נגבה מחיר על כל פעולה שתצא מלבנון".

בהתייחסות לביקורו השבוע בארצות הברית, גלנט הוסיף: "אמרתי השבוע בוושינגטון למזכיר ההגנה אוסטין שנגביר את התקיפות, ככה אמרתי גם לעמוס הוכשטיין, השליח המיוחד ולאחרים וכך הנחתי היום את צה"ל בפיקוד הצפון".

שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון
שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון | צילום: שחר יורמן

בתוך כך, השבוע פורסם בחדשות 13 כי הסוגיה הרגישה ביותר שנידונה עם גלנט במהלך ביקורו בוושינגטון היא סוגיית הפעולה האפשרית של ישראל ברפיח. הבכירים האמריקנים שנפגשו עם שר הביטחון הביעו חשש מפגיעה באוכלוסייה ברפיח בעקבות מבצע נרחב של ישראל - וביקשו שפעולת צה"ל בעיר תהיה ממוקדת.

גלנט מצדו אמר בשיחות כי פעולה ברפיח היא הכרחית לחיסול חמאס, אך הבהיר שישראל תדאג לפנות את כל האוכלוסייה האזרחית מהעיר לפני שפעולה במקום תצא לפועל, וכן תתקדם בתיאום עם הממשל האמריקני לאורך כל הדרך.

שר הביטחון יואב גלנט בפיקוד הצפון
צילום: שחר יורמן

זמן קצר לפני פרסום דבריו של שר הביטחון מביקורו בצפון, צה"ל אישר כי עלי עבד אלחסן נעים, סגן מפקד יחידת הרקטות והטילים של חיזבאללה, חוסל בתקיפה האווירית באל-בזוריה שליד צור. לפי דובר צה"ל, המחבל הבכיר נחשב מוקד ידע משמעותי בארגון, כשבין היתר הוא תכנן והפעיל שיגור רקטות עתירות משקל לשטח ישראל.

כאמור, היום הופעלו ללא הפסקה אזעקות בגליל. ביום רביעי נרשמה החרפה משמעותית במתיחות, לאחר שבמטח כבד מלבנון נהרג זאהר בשארה, בן 25 מהכפר הדרוזי עין קנייא שבגולן, בעקבות פגיעה ישירה בנגרייה בקריית שמונה.