זעם על בן גביר וזוהר, ששיתפו את "סרטון הטייסים": "חציית קו אדום"

אחרי שהשרים שיתפו את הסרטון, שמציג טייסים כמי שלא מסייעים במלחמה לצבא היבשה בשל תמיכה במהפכה המשפטית - בצה"ל תקפו: "מייצר שסע פנימי". משפחות שכולות: "אין מילים לתאר את הזעזוע". זוהר מחק, בן גביר הודיע: "לא אמחק". גלנט: "סרטון בזוי, אין מקום לגזירת קופונים פוליטיים על צה"ל"

זמן צפייה: 03:48

זעם בצה"ל ובקרב משפחות שכולות הבוקר (חמישי) בעקבות סרטון שפורסם בין היתר על-ידי השרים איתמר בן גביר ומיקי זוהר, שמציג את טייסי חיל האוויר כמי שלא מסייעים במלחמה לצבא היבשה - בגלל תמיכה במהפכה המשפטית. דובר צה"ל, תת-אלוף דני הגרי, אמר: "ביממה האחרונה מופץ סרטון שתכליתו לייצר שיסוי פנימי בתוך צה"ל, אשר ראוי לכל גינוי. הלכידות בצה"ל היא ערך עליון. אנחנו דוחים מכל וכל את כל האמירות והתבטאויות כנגד מפקדי ולוחמי צוות האוויר בסדיר ובמילואים. אלה מיטב הלוחמים והמפקדים בצה״ל, המסכנים את חייהם לילה לילה. הרעות וסיכון החיים מתרחשים בכל פעילות מבצעית בין לוחמי צוות האוויר ללוחמי היבשה, אשר פועלים כצבא אחד למען ביטחון מדינת ישראל".

בהמשך הסיר השר זוהר את הסרטון המדובר מחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "בימים כה סוערים, שאחד נגד השני, נתקלתי בסרטון שביקש להעביר מסר מאחד בצורה מעוררת מחשבה ושיתפתי כדי להדהד את המסר שאחים אנחנו. לצערי, גוף תקשורת החליט להוציא מהקשרו והציג שהוא פוגע בחיל כזה או אחר. כמובן שזו לא הייתה המטרה ולכן מחקתי. עם סרטון או בלי, המסר החשוב הוא שאחים אנחנו".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר בתגובה: "אני לא מתכוון למחוק את הסרטון, הממחיש היטב את סכנת הסרבנות. הסרטון המדובר נועד להמחיש את הנזק המוחשי הקיים בניסיון של גורמים שהם מיעוט שבמיעוט לסרב ולהסית לסרבנות. מי שמסרב להתייצב על רקע הרפורמה, בין אם הוא מחיל האוויר ובין אם הוא מחיל אחר, מסכן את ביטחון אזרחי ישראל. אני שמח שרובם המוחלט של חיילינו וטייסינו הגיבורים משרתים את המדינה ומגינים עלינו ועל ילדינו ללא תנאים. כל הכבוד לצה"ל""

 

 

שר הביטחון יואב גלנט גינה את שיתוף ופרסום הסרטון: "הסרטון שרץ ביממה האחרונה ברשת הוא סרטון בזוי שמנסה להשיג שיסוי ובידול בתוך צה"ל. אני מגנה את הפעולה הזאתי ואני אומר שהסרטון הזה, כמו פעולות אחרות, לא ישיג את מטרתו. צה"ל יישאר צבא מחובר ומלוכד. אין מקום לאמירות מהסוג הזה, אין מקום להתקפה ולגזירת קופונים פוליטיים על צה"ל, על חייליו, על מפקדיו, בכל המערכים".

"צה"ל הוא צבא שמרחיק מלחמה אבל מקרב את חלקי עם ישראל. אני מבקש מכולכם, אנא שימרו את הפוליטיקה מחוץ לצה"ל. צהל הוא הצבא של כולנו".

מתוך הסרטון ששיתפו השרים בן גביר וזוהר
מתוך הסרטון ששיתפו השרים בן גביר וזוהר
השרים בן גביר וזוהר
השרים בן גביר וזוהר | צילום: יונתן זינדל, תומר נויברג/פלאש 90

ממחאת המילואימניקים "אחים לנשק" נמסר בתגובה: "גם בממשלת ההסתה והשנאה של יריב לוין, רוטמן, וטלי גוטליב עד היום לא העזו לחצות את הקו האדום של זילות בזכרון חללי צה"ל בסרטון תעמולה לצרכים פוליטיים. היום גם הקו הזה נחצה. מיקי, ביום שתקרא את רוח צה"ל תלמד שחתמנו על מדינה יהודית ודמוקרטית, אבל אותך זה לא מעניין. אתה מעדיף להפיץ סרט ביזוי הנופלים ולעמוד לצד בן גביר בביזוי ערכי צה"ל. תתבייש".

בארגון "במותם ציוו", המונה יותר מ-1,000 משפחות שכולות, תקפו את השרים: "אנחנו מצטרפים להודעת הגינוי שיצאה מדובר צה"ל. מילים חלשות מלתאר את הזעזוע והכאב לנוכח כך ששר בממשלת ישראל מנסה לטפל בשבר הנורא שנפער ובהתפוררות צבא העם באמצעות סרטון תעמולה שעושה זילות למי שמסרו את נפשם במשך דורות למען ישראל יהודית ודמוקרטית. זוהי דוגמא נוספת לאובדן הדרך של ממשלת ישראל: נזכיר השר מיקי זוהר וחבריו אינם צוות במשרד פרסום אלא נושאים באחריות העליונה לריסוק הלכידות בצה"ל, פירוק צבא העם והרס החברה הישראלית. במקום להפיץ סרטונים שלקוחים ממשרד תעמולה של משטרים דיקטטורים, קחו אחריות ועצרו את החורבן שאליו אתם מוליכים את מדינת ישראל".

הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גדי איזנקוט אמר כי מדובר ב"התנהלות חצופה ולא ערכית של שני אנשים שמעולם לא ראו קרב, ומובילים לשיסוי במקום איחוי הקרעים בעם. אולי זה סמלי שהקבוצה הגרעינית שמובילה את המהפכה המשפטית, פרט לנתניהו לא הסתכנו בשדה הקרב, אך נהנים להטיף לאלו שסיכנו וממשיכים לסכן ומעזים לבטא את כאבם מהתנהלות הממשלה".