אות חיים ראשון: חמאס פרסם סרטון של צעירה ישראלית בעזה

ביום העשירי למלחמה החל ארגון הטרור בלוחמה פסיכולוגית ושחרר סרטון של אחת החטופות - מייה שם, בת 21 משוהם, אשר נחטפה ממסיבת הטבע ברעים בפתיחת מתקפת הפתע על ישראל. אימה של מייה שתועדה בסרטון של חמאס בעזה: "הילדה שלי בחיים"

זמן צפייה: 03:14

רגע לפני תום היום העשירי למלחמת חרבות ברזל, חמאס החל הערב (שני) בלוחמה פסיכולוגית, ושחרר סרטון של אחת הצעירות הישראליות שנשבו ברצועת עזה - מייה שם, בת 21 משוהם, אשר נחטפה ממסיבת הטבע ברעים בבוקר יום שבת לפני כשבוע וחצי, עם פתיחת מתקפת הפתע על ישראל.

בסרטון, שאורכו כדקה, מייה מתועדת כאשר היא מקבל טיפול בידה הפצועה, ולאחר מכן היא מצולמת כשהיא אומרת: "היי אני מייה שם, בת 21 משוהם. כרגע אני נמצאת בעזה, חזרתי ביום שבת לפנות בוקר מאזור שדרות, הייתי במסיבה. נפצעתי קשה מאוד ביד, לקחו אותי לעזה, ניתחו אותי ביד פה בבית חולים במשך שלוש שעות. דואגים לי, מטפלים בי, נותנים לי תרופות. הכל בסדר, אני רק מבקשת שיחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר למשפחה שלי, להורים שלי, לאחים שלי. בבקשה תוציאו אותנו מפה כמה שיותר מהר. תודה"

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2310162342' autoplay='0' credit='' desc='הסרטון שפרסם חמאס: מייה שם בשבי בעזה' poster='' kid='1_3qqmiek9' duration='78']

אימה של מייה התראיינה לחדשות 13 זמן קצר אחרי פרסום הסרטון, ואמרה: "מייה שלי בחיים. אני לא ידעתי את זה עד עכשיו. אני רואה שהיא פצועה, היא בבית חולים, נראה שהמצב שלה יציב".

"מייה שלי הלכה למסיבה להינות, לבלות, לא ידעתי אם היא חיה או מתה עד עכשיו. לא ידעתי כלום", הוסיפה האם, "אני פונה למנהיגי העולם להחזיר את מייה הביתה. כמו שהיא. היא כרגע נראית במצב יציב, אני רוצה את מייה בבית בדיוק כמו שהיא נראית בסרטון הזה. אני מבקשת מכולם להחזיר את מייה שלי הביתה, ואני מבקשת להחזיר את כל אותם 200 שבויים הביתה. כולם אזרחים שלא עשו שום דבר רע לאף אחד"

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-1610230016' autoplay='0' credit='' desc='אימה של מייה שתועדה בסרטון של חמאס בעזה: "הילדה שלי בחיים"' poster='' kid='1_upsfjuy6' duration='523']

דובר צה"ל עדכן היום כי 199 משפחות קיבלו הודעה שיקיריהם נחטפו לרצועת עזה, ועל פי ההערכות המספר גבוה יותר. ילדים, נשים, קשישים וטף נחטפו באכזריות בבוקר יום שבת לפני כשבוע וחצי ממסיבת הטבע ברעים ומיישובי עוטף עזה. מלבדם, כ-1,300 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות ההגנה על היישובים, בנוסף לאלפים נוספים שנפצעו.