היום העשירי למלחמה: 199 משפחות חטופים עודכנו, חמאס פרסם סרטון של שבויה בעזה

ביום העשירי למלחמה החל ארגון הטרור בלוחמה פסיכולוגית ושחרר סרטון של אחת החטופות - מייה שם, בת 21 משוהם. נתניהו בפתח כנס החורף של הכנסת: "יש הרבה שאלות על האסון, נתחקר הכל". ראש השב"כ: "לא הצלחנו לייצר התראה שתאפשר לסכל את המתקפה, האחריות היא עליי"

בקצרה:

ישראל במלחמה: כוחות הביטחון נכנסו הבוקר (שני) ליומה העשירי של מלחמת חרבות ברזל, ונמשכות ההיערכויות לכניסה קרקעית לרצועת עזה. מטחי רקטות שוגרו לאורך היום לעבר ישראל, וצה"ל המשיך לתקוף ברצועה. לראשונה מאז פרוץ המלחמה - לא נרשמו היום היתקלויות עם מחבלים בשטח ישראל. דובר צה"ל אמר הבוקר כי משפחותיהם של 199 חטופים כבר עודכנו, ובשעות הערב פרסם חמאס סרטון ראשון של צעירה ישראלית שנחטפה לעזה - מייה שם, בת 21 משוהם, שאומרת: "תחזירו אותי הביתה כמה שיותר מהר".

כנס החורף של הכנסת נפתח הערב, וראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "יש הרבה שאלות על האסון, נתחקר הכל". נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר: "אסור לנו לצאת מהמלחמה הזאת כמו שנכנסנו אליה". ראש השב"כ רונן בר אמר היום: "למרות שורה של פעולות שביצענו, לצערי, בשבת לא הצלחנו לייצר התראה מספקת שתאפשר לסכל את המתקפה. כמי שעומד בראש הארגון - האחריות על כך היא עלי"

לפחות 1,300 ישראלים נרצחו ונפלו בקרבות מאז פתח חמאס במתקפת הפתע על ישראל, כשגורלם של נעדרים רבים עדיין לא ידוע. משרד הבריאות עדכן הערב כי 344 פצועים עדיין מאושפזים בבתי החולים, מהם 82 במצב קשה, 178 במצב בינוני ו-81 במצב קל. מאז תחילת המלחמה פונו לבתי החולים ברחבי הארץ 4,121 פצועים, מהם 26 במצב אנוש, 311 במצב קשה, 720 במצב בינוני, 2,724 במצב קל, 212 נפגעי חרדה ו-128 בהערכה רפואית.

מרכז השליטה הלאומי לטיפול במשפחות הנעדרים והחטופים: 6754*

[timeline id="4173" name="חרבות ברזל - יום 10"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן הרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו