ראשוני: מחבל השליך בקת"ב לעבר כוחות הביטחון סמוך לגבעת זאב - ונורה

מחבל פלסטיני השליך בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון סמוך להתנחלות גבעת זאב, הצפונית לירושלים. לפי המדווח ברגעים אלו, המחבל נורה ברגליו ופונה באמבולנס לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים

אמבולנס, ארכיון
אמבולנס, ארכיון | צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

דיווח ראשוני: מחבל פלסטיני השליך הערב (חמישי) בקבוק תבערה לעבר כוחות הביטחון סמוך להתנחלות גבעת זאב, שנמצאת צפונית לירושלים. לפי המדווח ברגעים אלו, המחבל נורה ברגליו ופונה באמבולנס לבית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים. במקביל באירוע אחר, כוח צה"ל ירה לעבר מחבל באזור גדר המערכת בכביש 436 שלפי החשד יידה אבנים או השליך בקבוק תבערה. המחבל נפצע ברגליו.

בצל ההסלמה האחרונה ביהודה ושומרון בחודשים האחרונים, בצה"ל הביעו השבוע פסימיות באשר להמשך גל הטרור בשטחים, והציגו נתונים קשים שעולים מהשטח. גורמים ביטחוניים רואים עלייה של פי שלושה אירועי ירי בשטחי איו"ש, חוששים מהמשך הסלמה והתפשטותה לרצועת עזה, וכן מהיום שאחרי אבו מאזן.

בכירים בצה"ל העריכו כי הסבירות להסלמה בשטחים עלתה, וכי הסלמה כזו עלולה גם לפגוע בהכנות צבא היבשה למלחמה גדולה בצפון או בעזה. בצה"ל מביעים חשש מהסתלקותו הקרובה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שציין זה עתה את יום הולדתו ה-87. לדברי גורמים בצבא, אבו מאזן ממשיך לדבוק בהתנגדות לטרור ובתיאום הביטחוני עם צה"ל ושב"כ, ולראייה הם מציגים את התפקיד החיובי שמילא במשבר חטיפת גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו ז"ל בג'נין.

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון. ארכיון | צילום: דובר צה''ל

בצבא רואים את התדלוק שמקבלים מפגעים מארגוני הטרור ואומרים "חמאס וג'יהאד איסלמי לא צריכים לעשות הרבה מעבר לחלק כמה מאות שקלים לכל מפגע. היתר קורה מעצמו. חלק מהתארגנויות הטרור שצמחו בשנה האחרונה נזרעו בתקופת הקפאת התיאום הבטחוני ב-2020, בחצי השנה שלאחר ההכרזה על תכנית המאה של טראמפ, כי באותה תקופה ההתארגנויות הללו היו חוקיות מבחינת המנגנונים. היום אנחנו משלמים את המחיר".

בצבא מזהים זליגה של פעילי מנגנונים לעיסוק בטרור, אמנם במספרים קטנים אך כתופעה קיימת שבה נאבקת הרשות. בסוף השבוע האחרון אבו מאזן כינס את בכירי המנגנונים והורה להם לפעול בכל זאת, ולו אחרת, בג'נין ובשכם. עם זאת, בצה"ל מציינים בחיוב כמובן את מה שמסתמן כפירוק מוצלח של כנופיית הטרור 'גוב האריות' בשכם, לאחר שרוב פעיליה הסגירו עצמם לרשות הפלסטינית, אך חלק קטן מהם עדיין מבצע ירי מול כניסת כוחות צה"ל לעיר.