האזרח שניטרל את המחבל משחזר: "הבנתי שאני בסכנת חיים"

צלם "ynet" משי בן עמי היה ביום כיף עם בנו ונקלע במקרה לזירת הפיגוע בירושלים, בו נדקר גבר בן 35 ונפצע באורח בינוני, והיה זה ששלף אקדח וירה במפגע הפלסטיני לפני שהוא פוגע באזרחים נוספים. "ראיתי אדם דוקר פצוע כמו חיה - יריתי בו 2 כדורים וניטרלתי אותו"

זמן צפייה: 03:22

משי בן עמי, צלם ynet שנטרל את המחבל שביצע את הפיגוע הערב (שלישי) בירושלים, התראיין למהדורה המרכזית וסיפר על הרגע בו הבחין במחבל: "עברתי בכביש רמות לכיוון מרכז העיר, זה היה יום שלי עם הילד, ככה שתכננתי יום כיף בכלל, ויצא יום כיף בסגנון אחר לגמרי. עברתי את הצומת וראיתי בצד ימין של הכביש, על המדרכה - זיהיתי אירוע שנראה כמו אירוע של מכות, של דקירה".

בן עמי הוסיף: "לא ממש הבנתי, אבל כשעצרתי את הרכב בצד הכביש וראיתי אנשים בורחים, הגעתי למסקנה שמדובר באירוע של ממש. כשיצאתי מהרכב, ראיתי אדם דוקר פצוע המון פעמים, כמו חיה. שלפתי את הנשק ודרכתי אותו. הוא החל להתקרב אליי עם המברג בצורה מאיימת כדי לדקור אותי והבנתי שאני בסכנת חיים. הורתי לו לעצור והוא לא עצר".

"הוא אמר כמה מילים בערבית. הוא התקרב אליי עם המברג בצורה מאיימת, יריתי בו שני כדורים ונטרלתי אותו. ישר הבנתי שמדובר במחבל", הוסיף. בן עמי ציין כי בעבר, לפני כשבע שנים נתקל באירוע דומה אם כי מורכב יותר: "זה היה כשהגעתי לרכבת הקלה מול המטה הארצי. זה היה אירוע יותר מורכב, אמנם הנדקרים היו במצב קל, אבל המחבל התקרב אליי וניסה לדקור אותי. חתרתי איתו למגע ונטרלתי אותו".

זירת הפיגוע. שדרות גולדה מאיר, ירושלים
זירת הפיגוע בצומת רמות בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

כזכור, המחבל דקר אזרח בן 35 בתוך אוטובוס בעזרת מברג, במהלך נסיעה בשדרות גולדה מאיר בסמוך לצומת רמות בירושלים. צוותי הרפואה העניקו טיפול רפואי ראשוני לפצוע, שמצבו הוגדר בינוני, והוא פונה לבית החולים שערי צדק בעיר. כוחות משטרה גדולים הוזעקו למקום.

המחבל, ככל הנראה שוהה בלתי חוקי פלסטיני מאזור רמאללה, פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב קשה. מבית החולים שערי צדק נמסר: "ליחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק הגיע פצוע הדקירה מהפיגוע ברמות. הפצוע במצב בינוני עם מספר דקירות בפלג גוף עליון ולא נשקפת סכנה לחייו".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207191713' autoplay='0' credit='' desc='זירת הפיגוע. שדרות גולדה מאיר, ירושלים' poster='' kid='1_mv7p0x0r' duration='']

ראש הממשלה יאיר לפיד מסר בתגובה: "אני מבקש למסור החלמה מהירה לפצוע שנפגע בארוע הדקירה בירושלים. אני מברך את צלם ynet שנקלע לזירה ופעל בנחישות בכדי לנטרל את המחבל ומנע פגיעה באנשים נוספים. לא נאפשר לטרור להרים את ראשו ולפגוע בשגרת חיינו. נבוא בחשבון עם כל מי שינסה לפגוע באזרחים חפים מפשע".