האישה שנדקרה ע"י מחבל ביום הזיכרון - משחזרת את רגעי האימה

בתיה לבל הותקפה על ידי פלסטיני חמוש בסכין כשחיכתה לאוטובוס לביתה. "הוא תפס את הראש שלי, ונתן לי מכות של ברזל". את האיש שירה במחבל והציל את חייה - היא טרם פגשה. "הוא גיבור" • בלעדי

זמן צפייה: 02:34

בתיה לבל, בת 61, נדקרה על ידי מחבל פלסטיני כשהמתינה לאוטובוס בכפר סבא ביום הזיכרון לחללי צה"ל. היא ניצלה בזכות אדם שעבר במקום ונטרל את המחבל. כעת היא משחזרת בפעם הראשונה את רגעי התקיפה ומבקשת להודות לאיש שהציל את חייה – אותו היא עדיין לא פגשה. "לא הייתי מאמינה שאני אישית אתקל במחבל רוצח עם סכין ונשק - שרודף אחריי לעיני כול", היא משחזרת.

שבוע עבר מאז אותו רגע שבו מחבל עם סכין תקף את בתיה וניסה לרצוח אותה. זה קרה בצהרי יום הזיכרון. לבל המתינה לאוטובוס לביתה בתחנה הסמוכה למתחם הקניות ג'י שבכפר סבא. על ידה עמד גבר עטוי מסכה נגד קורונה שלא עורר את חשדה. "היום הזה הוא גם יום ההולדת של הבת שלי ורציתי להגיע כמה שיותר מהר הביתה", סיפרה לבל.

בתיה לבל, שנדקרה על ידי מחבל ביום הזיכרון
בתיה לבל, שנדקרה על ידי מחבל ביום הזיכרון | צילום: חדשות 13

"הוא נמצא מאחוריי ואני שואלת אותו בחצי פה, 'יש אוטובוסים?' ואז הוא ממלמל משהו. אחרי שתי דקות הוא לוקח את הידיים, את המרפקים, אגרופים, והוא תופס את הראש שלי, הוא נותן מכות של ברזל על הראש ויורד לי דם. אני באיזשהו שלב הרמתי את היד להוריד את הידיים שלו, הוא קצת נרתע - והמשיך עוד יותר, ואז ברחתי. אני מסובבת את הראש לכיוון ואני רואה שזו לא סכין אולר, זו סכין של קצבים, זו סכין בשר גדולה", לבל מספרת.

למרות שאיבדה דם רב בגלל הדקירות, בתיה הצליחה לקרוא לעזרה. "פתאום, אחרי שאני נופלת על הארץ מלאה דם, מגיע מישהו שהציב את הרכב ממול במהירות הבזק, שהיה חמוש. לקח את הנשק, ובדקה ה-99 ירה שתי יריות במקום ונטרל אותו. כאשר הוא ירה במחבל, חזרה תחושת הביטחון לכל הסובבים", סיפרה לבל.

את האיש שהציל את חייה היא טרם פגשה. "הוא פשוט גיבור. הוא עשה את המעשה להצלת נפשות גרידא. אני בזכותו חיה", היא מציינת. בתיה פונתה לבית החולים "מאיר" במצב קשה. לאחר ניתוח מצבה השתפר ושלושה ימים לאחר מכן היא שוחררה לביתה. "הייתי קרובה עוד שניונת למוות".

זירת הפיגוע בכפר סבא
זירת הפיגוע בכפר סבא | צילום: דוברות המשטרה