חמאס הציג את "הנשק של הדר גולדין"; דף: "ישראל פחדנית מבעבר"

המפקד העליון של גדודי עז א-דין אל-קסאם נשמע בהקלטה: "אומרים להנהגת האויב - אתם הזרים באדמתנו. סופכם יהיה השלל שלנו". במהלך הטקס הציג ארגון הטרור מל"טים מתוצרת עזה, לטענתו, שחגו באוויר. סינוואר פנה לערביי ישראל: "אתם פצצת הגרעין שבלב הכיבוש"

זמן צפייה: 04:28

חמאס מציין היום (רביעי) את יום ייסוד הארגון, ולרגל המאורע נשא דברים מוחמד דף, המפקד העליון של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, בהקלטה שהושמעה לנוכחים, ושיגר איום לישראל: "אומרים להנהגת האויב - אתם הזרים באדמתנו. אבותיכם נכשלו בעקירת העם שלנו. אתם היום פוחדים יותר לעשות את מה שהם רצו לבצע ונכשלו. השלל שלנו - סופכם וסוף היישות שלכם".

במהלך  הטקס חמאס הציג מל"טים, לטענתו מתוצרת עזה, שחגו באוויר. בארגון הציגו נשק וטענו כי מדובר בנשקו של הדר גולדין. במשפחתו של גולדין אישרו כי הם מזהים שזהו אכן נשקו של הדר.

עצרת לציון 35 שנה לייסוד חמאס ברצועת עזה
עצרת לציון 35 שנה לייסוד חמאס ברצועת עזה

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה, אמר בנאומו: "הממשלה הציונית הקרובה עומדת למהר ולייהד את ירושלים, ולחסל את סוגיית האסירים הפלסטינים". הוא הוסיף: "גוב האריות, מחנה הפליטים ג'נין וההתנגדות לכיבוש ותקיפת ההתנחלויות והסלמת ההתנגדות – הן הדרכים היחידות לכך שעמנו ישתחרר. הצעירים בגדה ובגדודי חללי אל-אקצא, אל-קסאם, פלוגות ירושלים, גדודי אבו עלי מוסטפא - קחו את היוזמה בידיכם". סינוואר פנה לערביי ישראל: אנשינו בפנים - אחדו שורות נגד הפאשיסטים הציונים. דעו כי אתם הפצצה הגרעינית שבלב הכיבוש".

יחיא סינוואר
יחיא סינוואר

מוחמד דף
מוחמד דף

"הסבב האחרון של המשא ומתן לחילופי אסירים נערך לפני הבחירות. הדרישות שלנו היו ברורות והן השחרור האסירים החולים, האסירות והילדים - ובראשם המפקדים נאסר אבו-חמיד ווליד דקה. לנוכח הסחבת שאותה מגלה הכיבוש - אנחנו מודיעים כי אנחנו נותנים זמן מוגבל להשלים את עסקת האסירים. אם לא - אנחנו נסגור את הסוגיה הזו לנצח נצחים".

ביום שני שודר נאום מוקלט של ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, לרגל ציון יום השנה ה-35 להקמת ארגון הטרור חמאס. הנייה אמר: "התגברות ההתנגדות בגדה המערבית, המתפשטת גם לתוך שטח ישראל, מוכיחה כי אנחנו נמצאים בשלב חדש במסגרת העימות שבו נראה יותר התנגדות ויותר פיגועים בגדה המערבית ומסביבה - מפני שתושבי הגדה המערבית לא ייכנעו לישראל.

תומכי חמאס חוגגים ברצועה. ארכיון
תומכי חמאס חוגגים ברצועה. ארכיון | צילום: רויטרס

"הבחירות האחרונות בישראל הביאו את הדבר הכי שחור מהתנועה הציונית וזה עניין הציונות הדתית, שמהווה איום אמיתי ואסטרטגי על מזרח ירושלים, הגדה המערבית וערביי ישראל. אם הממשלה הבאה חושבת שהיא מסוגלת לבצע את תוכניותיה במזרח ירושלים ובגדה המערבית אז היא טועה.

"הגדה המערבית תהפוך לאש ולהבה בפני הכובש. שישראל לא תחשוב שהדרך שלהם תהיה סוגה בשושנים – אלא באש. קברנו ממשלות ישראליות בעבר ונקבור גם את זו. לא נאפשר את ביצוע התוכניות הציוניות במסגד אל-אקצא ובמזרח ירושלים".