פיגוע ירי בצומת ראם בדרום: 2 צעירים נרצחו, המחבל חוסל

מותם של שני בני 20 נקבע בביה"ח, שני בני אדם נוספים נפצעו באורח קשה ושניים נפצעו בינוני מירי בצומת מסמיה, סמוך לקריית מלאכי. המחבל, תושב מזרח ירושלים כבן 40, נוטרל ע"י קצין במילואים. סריקות מתבצעות בזירה בחיפוש אחר חשודים נוספים

זמן צפייה: 04:14

שני צעירים כבני 20 נרצחו היום (שישי) וארבעה אנשים נוספים נפצעו מירי בצומת ראם (מסמיה), המחבר בין כביש 3 לבין כביש 40, בין קריית מלאכי לגדרה. המחבל, תושב מחנה הפליטים שועפאט שבמזרח ירושלים כבן 40, הגיע למקום ברכב ופתח באש לעבר עוברי אורח - ונוטרל על-ידי קצין במילואים שהיה במקום. סריקות מתבצעות בזירה בחיפוש אחר חשודים נוספים. קצין המילואים שניטרל את המחבל סיפר לחדשות 13: "הייתי בצד השני של הכביש, ראיתי את המחבל יורה, הבנתי שזה פיגוע, יריתי לעבר המחבל וצמצמתי לעבר המחבל וחיסלתי אותו".

צוותי מד"א העניקו טיפול רפואי ראשוני בזירה לשני הצעירים שנפצעו אנושות ופונו תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים קפלן ברחובות, אך שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותם. נער בן 16 וגבר בן 65 נפצעו באורח קשה, ובנוסף אישה בת 65 וגבר בן 52 נפצעו באורח בינוני.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירת האירוע יחד עם המפכ"ל קובי שבתאי, ואמר: "מוסר תנחומים ומתפלל לשלום הפצועים. הפיגוע הוכיח - נשק מציל חיים, ארחיב את מדיניות חלוקת הנשק הארצית. האזרח שנטרל את המחבל הציל היום חיים. נגד הטרור צריך לנהוג רק בקו נחוש, כך בעזה וכך בלבנון - אפס סבלנות, מלחמת חורמה כדי להשמיד אותם". המפכ"ל שבתאי אמר: "משתפים פעולה עם שב"כ כדי לאשש את זהות המחבל ואם פעל לבד, הגברנו את הכוננות ברמה הארצית".

זירת הפיגוע בצומת ראם
זירת הפיגוע בצומת ראם | צילום: נתי שוחט, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לפיגוע בהודעה שפרסם, בה הביע תנחומים למשפחות הנרצחים וכתב: "הפיגוע הזה מזכיר לנו שכל הארץ חזית ושהמרצחים, שבאים לא רק מעזה, רוצים להרוג את כולנו. אנחנו נמשיך להילחם עד לניצחון המוחלט בכל העוצמה, בכל חזית, בכל מקום, עד שנחזיר את הביטחון והשקט לכל אזרחי ישראל".

השר בני גנץ כתב בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו: "משתתף בצער הכבד של משפחות הנרצחים בפיגוע בצומת ראם, ויחד עם כל עם ישראל מתפלל להחלמת הפצועים. אנחנו במערכה על חיינו בארץ הזו. המחירים קשים, אבל אנחנו נחושים. ביחד, נשבור את רוח הטרור של אויבינו".

שגריר ארה"ב בישראל ג'ק לו התייחס גם הוא לפיגוע בציוץ בטוויטר: "אני מזועזע ממתקפת הטרור של היום, שהביאה למותם של שני אנשים ולפציעות אנושות של אחרים. אני מביע את תנחומיי הכנים למשפחות שנפגעו מהטרגדיה הזו. טרור חסר היגיון שכזה הוא מתועב לחלוטין".

זירת הפיגוע בצומת ראם
זירת הפיגוע בצומת ראם | צילום: דוברות איחוד הצלה

נחום דוד, סגן מנהל מרחב לכיש במד"א, סיפר: "הגענו במהירות למקום עם כוחות גדולים, המראה היה קשה מאוד, ראינו פצועי ירי שוכבים כשחלקם מחוסרי הכרה, ביצענו מיד מיון ראשוני לפצועים, צעיר כבן 20 היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה עם פצעי ירי, הענקנו לו טיפול מציל חיים, ניסינו להילחם על חייו ופינינו אותו לבית החולים תוך פעולות החייאה, צעיר נוסף כבן 20 היה מחוסר הכרה ונער כבן 16 וגבר כבן 65 היו בהכרה וסבלו מפציעות חודרות וקשות. אישה כבת 65 מצבה הוגדר בינוני, גבר כבן 52 שהצליח להימלט מהזירה הזעיק אותנו סמוך ליישוב יד בנימין הסמוך, הגענו אליו במהירות הוא היה בהכרה וסבל מפציעה חודרת בגופו ופינינו גם אותו לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב".

ארי רוזנשטיין, פראמדיק מד"א שהיה במקום ונקלע לאירוע סיפר: "ישבתי בכניסה למוסך סמוך לזירת האירוע ושמעתי קולות ירי סמוך מאוד אליי. רצתי מיד למקום והבחנתי בזירה קשה מאוד. הבחנתי בתחנת האוטובוס ובסמוך לה במספר פצועים שוכבים מחוסרי הכרה. ביצעתי בדיקה ראשונית, ובמקביל ביקשתי מאשתי שתרוץ לרכב הפרטי שלנו להביא את תיק העזרה הראשונה שברשותי. התקשרתי לדווח למוקד מד״א, ובתוך זמן קצר הגיעו למקום כוחות גדולים של אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ וכונני מד״א שהעניקו טיפול לנפגעים ופינו אותם לבתי החולים. כוחות ביטחון שהיו במקום חיסלו את המחבל".

זירת הפיגוע בצומת ראם
זירת הפיגוע בצומת ראם | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
זירת הפיגוע בצומת ראם
זירת הפיגוע בצומת ראם | צילום: דוברות איחוד הצלה

לפני כשבועיים נפצע חייל כבן 20 באורח קשה בפיגוע דריסה בחיפה. הנהג הפוגע, אזרח ישראלי תושב טמרה, יצא מרכבו לאחר הדריסה עם גרזן והתקדם לכיוון בסיס חיל הים - שם הוא נוטרל על ידי חיילי צה"ל. הפיגוע הקטלני האחרון בשטחי ישראל התרחש לפני כחודש ברעננה, אז נרצחה עדנה בלושטיין בת ה-79 ונפצעו 19 אנשים נוספים, בהם חמישה במצב קשה, בפיגוע דריסה ודקירה משולב. שני המחבלים, אחמד (25) ומחמוד (33) זידאת, תושבי בני נעים שליד חברון, שוהים בלתי חוקיים ללא היתר עבודה - נעצרו בזירה.